Mac 21, 2009

Semuanya Salah ANWAR???!!! Salah Orang Lain Juga Ke?

Salam Bloggers!

Kekadang hairan bila memikirkan betapa VIRUS ANWAR masih kuat melekat dan seperti tak mahu-mahu hilang. Apa tidaknya, bila merenung apa yang dihujjahkan oleh Setiausaha Agung UMNO dalam satu Kursus Kepimpinan Kelab UMNO Luar Negara di Kuala Lumpur hari ini, maka saya yakin inilah yang dikatakan antara PUNCA mengapa Ahli UMNO Pasca 1999 cukup bencikan ANWAR sehingga ada yang mengganggap beliau PETUALANG BANGSA kerana 'kemusnahan' UMNO yang telah dicerna beliau sepanjang menjadi orang kuat satu ketika dulu.

Cuma dalam ulsasn kali ini, timbul satu persoalan, mengapa selama hampir sedekad, gejala itu tak berjaya ditangani sepenuhnya? Apakah TDM tak sedar perkara ini selama menjadi Presiden UMNO sebelum menyerahkan tampuk kepada penggantinya yang kini dianggap sebagai perosak apa yang telah dibangunkan TDM selama 22 tahun pemerintahannya?

Kenapa hanya ejen-ejen yang dikenakan hukuman? Sedangkan Majoriti PERWAKILAN HARAMJADAH dan CELAKA yang sentiasa menagih SEKELUMIT GARAM khususnya daripada calon-calon yang bertanding langsung terlepas? Difahamkan seorang calon untuk semua jawatan yang dipertandingkan diekori oleh sekurang-kurangnya 5 ke 30 orang sama ada dari SPRM mahupun Polis Cawangan Khas. Bukankah molek kiranya , pegawai ini mengekori setiap seorang perwakilan yang akan mengundi daripada mengekori calon-calon secara berkumpulan seperti yang dibuat sekarang? Saya menyokong setiap tindakan jika untuk membersihkan rasuah dalam politik UMNO buat selamanya. Bagi saya kenapa UMNO masih hendak menyalahkan ANWAR dalam isu ini, sedangkan ANWAR sudah dipecat lebih sedekad yang lalu dari UMNO, sepatutnya kita UMNO perlu merubah pendekatan dan memantapkan pencegahan untuk melenyapkan terus virus ANWAR dan rasuah dalam UMNO a.k.a PEKEMBAR

Siapa pula yang akan sokong ulasan saya kali ini?

thx!

9 ulasan:

kluangman berkata...

kita boleh lupa dan musnahkan ibu, tapi benih benihnya terus bercambah..

Tanpa Nama berkata...

yang celakanya adalah Anwar yang telah menimbulkan porak peranda, memang Anwar kerana Anwar sering menuduh Najib, pada sebelah sana semuanya kerana Najib jadi jika disebelah sini mengandaikan semuanya kerana Anwar apakah salah? Memang kerana si celak Anwar dan pengikur celakanya

perfectwater75 berkata...

Salam,

Bagi saya, orang yang meneruskan tradisi rasuah tanpa rasa bersalah ini lebih celaka kerana mereka mengetahui ianya salah dan berdosa...

thx!

kembara putih berkata...

Kalau mula2 dulu nama Anwar dilarang untuk disebut, keluar TV pun tak boleh. Masa tu dalam PAU nama Anwar dipanggil sebagai si anu si anu. Tapi sekarang, mana2 pemimpin UMNO tak sah kalau tak sebut nama Anwar, seolah2 macam bacaan wajib dalam mentera je.

Tanpa Nama berkata...

saya rasa apa yang dibahaskan korang ni semacam klakar ajer.. cuba selidik semula sejarah UMNO itu sendiri.. memang benar orang yg terakhir yg disebut-sebut derhaka adalah ANWAR, tapi sebelum itu pun ramai.. jgnlah menilai seseorg itu hanya nama, cumalah nilai org itu dr hati dan keluarganya.. setiap org ada kekurangannya..

one one no belen berkata...

sesungguhnya pemberi dan penerima rasuah sama sahaja bangsatnya.Tak nak jadi bangsat jangan memberi dan juga jangan menerima rasuah.kerana rasuah bangsa akan musnah,tolak semua perasuah dan penerimanya sekali.hidup UMNO

add berkata...

Anwar Ibrahim @BABI memang celaka... sebabnya TPM yang tak jadi PM semuanya tidak buat kacau dalam negara... tetapi bila BABI ni tak jadi PM..negara jadi huru hara angkara beliau...
Najib semua ada skandal... kata BABI... sikit lagi bila TMY jadi TPM mula la BABI ni cari skandal jadian untuk TMY... memang dasar keturunan celaka BABI ni...

perfectwater75 berkata...

Salam,

Fokus saya bukan kepada ANWAR tetapi kepada UMNO yang seolah-olah tak mahu berubah. Tindakan yang diambil macam takut-takut sahaja. Sepatutnya semua yang disabitkan bersalah terus sahaja digantung bukan dihalang bertanding. Persepsi masyarakat akan terus segar bahawa UMNO parti rasuah yang menjadikan ia sebagai sesuatu yang wajib terutama oleh Majoriti Perwakilan Haramjadah dan Celaka....

thx!

Tanpa Nama berkata...

Salam.
Saya sangat setuju dengan tuan. Kita hanya menyalahkan musuh kita saja (Anwar) tapi kita lupa menyalahkan dan mengakui kesilapan diri kita sendiri.. Kita tuduh Anwar segala-galanya kerana kita kecewa parti kita kalah, so what??..

Rakyat diluar semakin di kuasai oleh PR.. Kenapa?? Kerana kita tidak buat apa-apa, hanya menyalahkan pembangkang dan melebelkan pembangkang itu dan ini, tapi kita lupa ekor sendiri bergelombang dengan najis. Anwar menyebarkan pengarohnya kerana kita lemah, layu dan tak bermaya. Kalau umno kuat dan gagah, Anwar akan layu dan gugur dengan sendirinya.... Percaya lah...

Tapi macamana nak buat?.. Pertama sekali benteras habis-habisan pemberi dan penerima rasuah kerana inilah yang menghancurkan kita semua.. Yakinlah.. Tapi kebenaran sangat sukar untuk dilaksanakan. Salam.