Ogos 12, 2009

PRK Permatang Pasir...Maka Rasuah dan Ugutan UMNO Sudah Bermula?

Salam Bloggers!

Tak sampai sehari saya mengulas bersama rakan-rakan bloggers yang sama waktu dengannya mengenai Patung@Replika@Gambar Najib di belakang Patung Emas Dewa Murugan keprcayaan penganut Hindu maka ia dikhabarkan telah diarahkan oleh 'tangan ghaib' agar dirobohkan. Namun begitu, yang tersurat tetap tersurat bahawa bila Penyokong Fanatik ANWAR menaikkan perkara yang sama maka berduyun-duyun pemimpin atas bawah memberikan komen dahsyat mereka tetapi senyap sunyi kali ini. Apakah hero-hero Melayu UMNO telah kehilangan 'telur'mereka atau memang tak sanggup memandang jelingan tajam Dr. Rosmah yang 'baharu' sahaja menyertai kabinet NAJIB?

Berbalik kepada PRK yang akan diadakan di Prmatang Pasir, menjelang hari penamaan calon sudah wujud unsur-unsur rasuah dan ugutan terhadap pengundi-pengundi di kawasan tersebut. Lihat laporan 'palsu' ini dan pelbagai laporan yang akan menyusul nanti. Ia jelas membuktikan pendekatan UMNO masih kuno dan tiada tanda-tanda mahu berubah. Jika ia tegar diteruskan maka tidak mustahil, satu lagi episod kekalahan UMNO dalam PRK pasca PRU-12 akan tercipta.

Soalan ikhlas saya...,

Sanggupkah UMNO terus menerima kekalahan setelah 'menang' di Manek Urai dalam siri PRK sebelum ini?

Mampukan ahli-ahli UMNO terus menelan senyuman manis dan sinis para penyokong pakatan pembangkang atau Pakatan Rakyat yang dikatakan haram itu sekali lagi?

Sanggupkah UMNO menggunakan jentera parti dan bukannya jentera kerajaan pusat untuk berkempen kali ini?

Beranikah TPM TS Muhyiddin menjanjikan jambatan baru untuk dibina merentangi 'sungai' di Permatang Pasir kali ini?

Apakah UMNO akan menggunakan deretan 'senjata-senjata' canggih yang akan memakan diri mereka kembali kali ini?

Beranikah UMNO secara 'gentleman' menggunakan kudrat yang mereka 'patut' ada untuk memenangi PRK kali ini?

Mungkinkah UMNO akan terus mendendangkan irama 'pondan siam' untuk memenangi hati para pengundi di kawasan majoriti Melayu ini?


Semua akan terjawab dua tiga hari sahaja lagi. Kepada anda semua, jangan lupa sentiasa disiplinkan diri anda untuk setia 'menonton' Edisi 7 dan Buletin Utama TV3 setiap hari kerana pastinya ada 'filem' yang tak pernah berjaya dilakonlayarkan hatta arwah Yasmin Ahmad sekalipun. Hidup UMNO! Hidup UMNO! Hidup UMNO!

thx!

p/s: Hidup lagikah UMNO????

1 ulasan:

Irama berkata...

mampuskan aja UMNO ni