September 04, 2009

Kota Siputeh Tak Jadi PRK...Bagan Pinang? Confirm!!

Salam Bloggers!

maka benarlah kuasa Allah yang menentukan segalanya. Al-Fatihah kepada Kaum Kerabat Allahyarham Azman Mohd Noor ADUN Bagan Pinang dalam Parlimen Teluk Kemang yang disahkan meninggal dunia hari ini.

Tentunya SPR terpaksa mengadakan satu lagi siri PRK selepas 'berjaya' untuk menggagalkan PRK yang 'dirancang' oleh Kerajaan PR di Kedah minggu ini. Inilah yang dikatakan UMNO sebagai alasan perlembagaan yang memaksa mereka untuk menghadapi satu lagi PRK yang sebenarnya tak sanggup lagi dihadapi oleh mana-mana jentera BN apatah lagi dalam satu kawasan yang 'tak selamat' walaupun undi yang dimenangi oleh mantan YB dari BN ini agak besar tetapi sebenarnya ia bermasalah untuk mempertahankan lagi majoriti undi melihatkan kepada pecahan pengundi di kawasan Bagan Pinang ini.

Seperti selalu, saya suka bertanyakan kepada pimpinan tertinggi BN. Apakah mereka sanggup bertanding secara 'gentleman' dengan Pakatan Rakyat? Sanggupkah mereka mereka menggunakan 'kudrat' sendiri tanpa mencampuradukkan jentera 'kerajaan' seperti kebiasaannya? jawapan sudah ada dan tak mungkin BN/UMNO sanggup 'berperang' dengan jentera sendiri dan tentunya jentera seperti apa yang slalu kita tengok akan digunakan tanpa segan-silu oleh pimpnan BN/UMNO dalam PRK kali ini sama seperti selalu. Tak mustahil Bagan Pinang akan diisytiharkan sebagai satu lagi kawasan 'ANAK EMAS' dalam kempen BN/UMNO kali ini.

Saya seperti biasa, yakin BN/UMNO akan terus menempah 'kemenangan' moral dalam siri PRK seperti yang dinyatakan pimpinan BN/UMNO sebelum ini. Kepada Datuk Ahmad Maslan yang pernah 'bergurau' ketika ucapan beliau dalam Persidangan UMNO Bahagian Padang Besar 2009 tentang hal kematian yang melibakan ADUN Pakatan Rakyat dan kali ini tak tahulah apa pula yang akan dikomen oleh Ketua Penerangan UMNO Malaysia yang 'hebat' dan 'petah' berlawak dan bersenda dengan ahli-ahli UMNO yang setia itu.

Apa-apapun, kita tunggu apa 'isi-isi' dan 'nilai moral' dan siapa pula yang akan menjadi mangsa serangan peribadi dalam kempen PRK Bagan Pinang yang mungkin akan diadakan selepas Aidil-Fitri nanti. Harap-harap BN/UMNO tak salah dan silap pilih calon kali ini. Dengarnya, sudah beberapa nama yang keluar melobi untuk menjadi calon kali ini. Biasalah, memang selalupun begitu. Kita jumpa di sana!

thx!

p/s: Mampukah UMNO menerima 'kemenangan' moral yang seterusnya?

1 ulasan:

red rooster berkata...

Salam bro,
...akhir2 ini Umno/BN selalu 'kalah' seblm bertanding. Apa tidaknya, selalu sgt menampilkan calon yg salah 'kategori'... belum lawan dah disqualified!

Salam Ramadhan.