April 28, 2010

Alih-Alih Orang UMNO Setia Juga Yang Rugi...Kenapa???

Salam,

Ternyata bukan lagi satu rahsia apabila seorang lagi spesis 'katak' yang berjaya diangkat menjadi YB hasil usaha keras mengentam mantan bosnya.

Maka para pejuang setia UMNO, usahlah gundah gulana kerana kesetiaan anda nyata akan teruji dengan perlantikan manusia yang tiada prinsip berjuang dan sesungguhnya berjuang atas kedudukan walaupun beliau pernah menafikannya sebelum ini. Harus diingat, percubaan beliau bertanding sebagai calon parlimen satu ketika dulu pernah gagal dan beliau mengambil langkah drastik agar dirinya tidak terus tenggelam dalam karier politik apabila bersungguh-sungguh membodek pimpinan di samping menawan hati ahli UMNO dengan suara ala DSAI dan anehnya masih ada yang terpengaruh dan menyanjung beliau sedangkan terang-terangan dia pernah membohongi ahli-ahli UMNO dan rakyat secara keseluruhan apabila menjadi pengikut dan orang kuat PKR parti yang dilihat telah hampir memadamkan kehebatan UMNO pada satu ketika.

Aduhai malangnya UMNO apabila sanggup membiarkan 'orang luar' mengambil hak pejuang setia yang bertungkus-lumus berjuang, setia dan berkhidmat kepada UMNO. Saya teringat kata-kata seorang sahabat tentang perihal pemilihan 'WAJIB' seorang YB atau calon pilihanraya khususnya bagi UMNO. Antara yang masih terngiang-ngiang di telinga ini ialah mesti dan wajib seorang calon UMNO itu mesti dan wajib pandai 'berfoya-foya. Dalam masa yang lain mesti dan wajib berlagak alim mengikut situasi terutama di hadapan isteri. Tambahnya lagi, seorang bakal calon tak semestinya mempunyai akhlak yang mulia kerana itu bukan faktor utama yang diambil kita oleh pimpinan tertinggi dalam menentukan kriteria pemilihan seseorang calon bagi mewakili parti utama orang Melayu dan Islam ini.

Hari ini seperti makin terbukti selepas bukti-bukti yang wujud terutamanya di negeri Perlis nampaknya semakin merebak auranya ke sebelah ibu kota apabila 'orang hebat' ini dengan selambanya diumumkan sebagai salah seorang bakal Senator tanpa perlu berebut-rebut jawatan di peringkat cawangan atau bahagian. Tanpa perlu menabur khidmat terbaik di peringkat akar umbi, hanya berbekalkan air liur dan gaya suara milik bekas bosnya sahaja sudah memampukan beliau untuk donobatkan sebagai calon senator terbaik pilihan presiden parti. Entahlah, sudahlah UMNO 'tewas' dalam PRK Hulu Selangor khususnya kepada MIC, hari ini UMNO terus 'tewas' dek permainan bijak politik insan bernama 'Mr.Box' ini....Aduhai UMNO........

p/s: Pengumuman: Marilah beramai-ramai ucapkan TAHNIAH kepada Lelaki BERKOTAK ini sementara masih tak lupa jasa ahli UMNO yang setia berjuang sejak dahulu demi menaikkan mereka-mereka yang berjiwa 'hebat' seperti ini.... Air liur sahaja babe!!!!

Jangan lupa ucapkan tahniah kepada pelakon TAMIL terkenal era PRK Hulu Selangor, sekali gertak sudah dapat balik 'title' YBnya.. Syabas UMNO! Sampai bila nak faham pun tak tahulah...thx!

..._...|..__________ __________, , ) ____
....../ `---___________---- _____|] ......
...../_==o;;;;;;;;__ _____.:/
.....), ---.(_(__) /
....// (..) ), ----"
...//___// Take The Gun And Kill Your Self???
..//___//
.//___//

13 ulasan:

Harimau-Menaip berkata...

Jahanam betul. Ezam pula yang untung.

perfectwater75 berkata...

Salam,

harimau menaip,

begitulah UMNO....tak mahu berubah...hanya dipukul canang mahu berubah...alih-alih skrip yang sama... tak tau la bila nk berubah...

thx!

:(

Tanpa Nama berkata...

ketua umno bpb, tak usah lah rasa kecewa diatas perkara ini perjuangan politik sememang nya begitu,orang orang yg berjuang politik seharusnya berkorban demi untuk kejayaan peribadi dan parti yg di ikuti. pejuang politik sepatutnya nya dikenali ramai, bagi rakyat biasa orang yg kontrovesi seperti ezam ke ibrahim ali atau semua ahli bebas, tiada yg nagativ malah mereka menjadi ikon kpd orang orang melayu silence
so tepuk dada tanya selara , kalau mereka bolih lompat, kenapa tidak kita?? tapi pembangkang pun kalau nak offer pun dia tengok orang juga ,kalau sapa tak kenal depa tak ingin.

perfectwater75 berkata...

Salam,

Tuan tanpa nama nampaknya terlalu prejudis kepada sy...sy bukan Ketua UMNO PB seperti yang tuan katakan... tuan sudah tersilap orang! Hahahaha!

thx!

Tanpa Nama berkata...

NAMAPUN POLITIK SDR... KENA FAHAM, ETIKA POLITIK MUNGKIN DAH MMG MACM TU. KALAU TIDAK JGN BERPOLITIK. POLITIK MCM SDR KATA TU DIAMALKAN OLEH SEMUA PARTISAN. SO, TAK PERLU SDR TERKEJUT BERUK PULAK DENGAN FENOMENA SEBEGITU. SDRPUN BOLEH JADI MCM TU SUATU HARI NANTI, JUST BANYAKKAN MENONJOL DIRI DAN BUAT2 SIBUK DALAM POLITIK SEHINGGA SEMUA ORG KENAL SDR. BILA SMUA DAH KENAL SENANGLAH UNTUK DIANGKAT.

perfectwater75 berkata...

Salam,

nampaknya sdr tanpa nama 19.47 tersalah tafsir dan tersilap perkiraan bila berkata sedemikian...maaflah jika apa yang saya katakan ini terlalu menyinggung sdr... Politic minded seperti yang sdr katakan itu sewajibnya diubah dan pemimpinmestilah menunjukkan wajah sebenar jika benar2 hendak berkhidmat kepada rakyat...Sampai bila harus beretorik membohongi penyokong parti yang kita ikut?? patutlah pemikiran tak maju....kerana hanya memandang soal pengisian perut dan apa jenis makanan sahaja...jawatan....kalau hendak dikejar atas nama duniawi rasanya tak kemana-mana....satu hari ia akan hilang, lupus dan sirna...fikirlah...

thx!

ruyom berkata...

Malay history start from Parameswara who escape from Indonesia and settle in Melaka. During his time, Laksamana Cheng Ho visit Melaka seven times.

Melaka need the protection of the China from the invasion of the Siamese. Without Cheng Ho, there won't be malay history, instead you have Siam history.

I pity Malaysian Muslims, you probably are the least free people in this world! Even Indonesian Muslims are allowed to practice apostasy when they become adults!

yoy berkata...

Morons like Perkasa talk about sacrificing. We have as yet to hear what sacrifices they are speaking about. Today, Malaysia is ruled by a single regime not so different from Burma. They call themselves UMNO. In fact, Malaysia has been under Emergency Rule for the past 40 years. Still in a state of Emergency Rule.

Boleh berkata...

F***k Muslims and all malay pig in Malaysia.

I feel ashamed to call myself a Malaysian nowadays because you malay pig are making us losing our pride day by day by corrupting the once dignified image of this country, you know Malaysia is now a laughing stock among the non-Muslim countries in the world!

People despise this country still protecting the lame lot and not doing anything to improve the deteriorating situation, still practising double standards among its own people, still expelling the non-malay genius to other countries, still depriving the rights and benefits of other races to its own race, still criticize and blame the Chinese for their minority poverty.

Hey, what is wrong with you malay pig? Haven't you fed yourself enough with the loots yet? Still want more? What a worthless thieves bunch!

You malay pig are worse than a maggot. We need a leader not a faggot to rule this country. Get lost you freak!

For all the bad things you stupid melayu babi say about the Chinese, when you are in trouble and big shit, what do you do?

You come crawling back on your knees to the Chinaman to help you, because you can't trust all your malay pig who are sodomy rapists, incest culprits, drug addicts.

Without the Chinese, you malay pig will still live on trees, swinging from tree to tree like monkeys, or forages on the ground by your 4 legs to eat all the shit.

You malay pig are a truly ungrateful lot - the minute all the Chinese leave Bolehland - you malay pig will collapse into the sea and die - that is your destiny!

I think the problem of malay pig race is their culture - it is in born in their gene - nowhere in the world that you will see affirmative action is focusing on the majority because it is always the minority that need the protection.

Worst, the minority in Malaysia has been systematically marginalized just to suppress them of their growth.

Let the malay pig make Malaysia the most corrupted place to live in and see what happened in 2020? I guess malay pig will go back to Indonesia as Malaysia don't belong to them, they are also immigrants from Sumatra, Sulawesi, Jawa, etc.

Please get it into your pea-sized otak udang plastered with layers and layers of tahi babi encased in your kepala kayu that Malaysia belong to the Orang Asli who are the true bumis of the country.

Niffy pellmell malay pig are in fact pendatang haram who swam across the Melaka Strait illegally from Sumatra. They should be caught, given severe caning and deported back to their pig sties in Sumatra.

kentanjim berkata...

The real extremists and terrorists in multiracial Malaysia are born, bred and indoctrinated by none other than UMNO, especially under the reign of Mahathir.

San berkata...

What, you expect everyone to accept, agree and believe all your ranting and raving, just to use your own words. If you are really in control of your destiny, why would you be here whining like a pariah dog.

As a matter of fact, you malays are heavily into bribery, corruption, heroin, incest, murder, pimping, prostitution, rape, robbery, theft……….from the man on the street all the way up to the highest of level in the government, the perfect antithesis of what Islam is all about.

Why is that so? Because unofficially, there are 2 sets of laws; one for the so called bumis, the other for the non-bumis. And within the former, it is further broken down into anti-Umno and pro-Umno.

Amazing stuff, NEP even extends to encompass equal criminal and illegal activities!

Go find some self-respect please.

vesewe berkata...

Hey, you pathetic cow and all the babiputras who have the same feeling/thinking like them. You don't feel shame being spoon feed by government using the taxpayers money?

I guess all the protection policy make you all even more lazy and narrow minded and stupid. The majority of you once step out of the Malaysia soil will sure starve to death.

Hoy, I think you should try some pork meat once a while to make you more intelligent a bit. Look at around the world region, anti pork meat countries are mostly rippled with starving and war or worst, non-stop crying for government policy protection.

Fact is fact when you babiputras are stupid is always stupid - although it can be help by consistent protection and nourishment policy but the end result will not go far because the quality of gene is there.

PAk JUSTAN DI BATANG berkata...

Hari ini saya ingin mengunkapkan tentang perjalanan hidup saya,karna masalah ekonomi saya selalu dililit hutang bahkan perusahaan yang dulunya saya pernah bagun kini semuanya akan disitah oleh pihak bank,saya sudah berusaha kesana kemari untuk mencari uang agar perusahaan saya tidak jadi disitah oleh pihak bank dan akhirnya saya nekat untuk mendatangi paranormal yang terkenal bahkan saya pernah mengikuti penggandaan uang dimaskanjeng dan itupun juga tidak ada hasil yang memuaskan dan saya hampir putus asa,,akhirnya ketidak segajaan saya mendengar cerita orang orang bahwa ada paranormal yang terkenal bisa mengeluarkan uang ghaib atau sejenisnya pesugihan putih yang namanya Mbah Rawa Gumpala,,,akhirnya saya mencoba menhubungi beliau dan alhamdulillah dengan senan hati beliau mau membantu saya untuk mengeluarkan pesugihan uang ghaibnya sebesar 10 M saya sangat bersyukur dan berterimakasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala berkat bantuannya semua masalah saya bisa teratasi dan semua hutang2 saya juga sudah pada lunas semua,,bagi anda yang ingin seperti saya dan ingin dibabtu sama Mbah silahkan hubungi 085 316 106 111 saya sengaja menulis pesan ini dan mempostin di semua tempat agar anda semua tau kalau ada paranormal yang bisah dipercaya dan bisa diandalkan,bagi teman teman yang menemukan situs ini tolong disebar luaskan agar orang orang juga bisa tau klau ada dukun sakti yg bisa membantuh mengatasi semua masalah anda1.untuk lebih lengkapnya buka saja blok Mbah karna didalam bloknya semuanya sudah dijelaskan PESUGIHAN DANA GHAIB TANPA TUMBAL