April 18, 2010

PRK Hulu Selangor...Aduhai BN, Usah Menghentam Peribadi Kelak Nanti Makan Diri...

Salam,

Pagi ini terbaca dengan tidak sengaja tajuk utama Mingguan Malaysia "Buktikan Zaid Kaki Botol" dan reaksi pertama saya ialah apakah UMNO/BN sudah kehabisan modal dengan memulakan kempen PRK Hulu Selangor dengan menghentam peribadi calon pembangkang?

Saya bimbang modal ini akan memakan diri sendiri bila pakatan pembangkang membalas tembakan ini kerana isu moral yang cuba dijuarai oleh pimpinan UMNO/BN yang ada akan memusnahkan bahkan memalukan diri sendiri kerana biasanya bila UMNO/BN mula melondeh maka pakatan pembangkang yang sedia senjata akan membalas dengan lebih pedih. Ini kerana bukan semua pimpinan UMNO/BN itu bersih dan suci cuma apabila mereka menggunakan taktik mengaibkan orang lain dan jika terbukti calon pembangkang ang mantan UMNO itu benar-benar sudah insaf rasanya semua yang menyokong UMNO/BN akan sama-sama berkongsi saham 'dosa' yang berat kerana apa yang dilakukan ini.

Kenapa UMNO/BN tidak mahu berkempen dengan kekuatan tulen dan mantap?

Apakah UMNO/BN memang sudah kehabisan modal dan terpaksa menggunakan kekalutan yang ada untuk meraih undi berharga dari sejumlah 65 ribu pengundi di dalam Hulu Selangor ini?

Kalaulah benar UMNO/BN masih diterima rakyat menagapa tidak digunakan kekuatan tulen yang ada?

Kenapa mesti diaibkan orang lain?

Kenapa lekeh sangat UMNO/BN kini berbanding dekad terdahulu?

Apakah ini masanya menggantikan pemimpin lama dengan pelapis baru yang lebih mantap dan bertenaga untuk menangkis serangan dan propaganda pembangkang terutama dari parti serpihan UMNO sendiri iaitu PKR?

Kita tak boleh lupa sejarah dan hakikatnya memang hampir kesemua ahli PKR adalah asalnya UMNO/BN dan cukup arif serta mengetahui taktik kotor yang akan dan sedang dimainkan UMNO/BN. Mereka akan mematikan hujah UMNO/BN dengan mudah jika UMNO.BN tersalah langkah. Sepatutnya diperbetulkan sebaiknya isu lokal yang berlaku ketika awal kempen seperti pengagihan peruntukan kepada petugas serta apa jua berkaitan yang mencacatkan semangat dan kerja semasa petugas yang setia berjuang untuk UMNO. Jika dilihat dalam laman web dan Facebook sudah kedengaran kemarahan dan ketidakpuasan hati beberapa orang yang bekerja keras untuk memenangkan UMNO/BN di Hulu Selangor. Perkara ini sepatutnya dihabisi sebaiknya agar tidak timbul soal boikot akibat salah pemilihan atau apa-apa isu dalam yang membarah dalam UMNO/BN.

Pesan saya usah dihentam peribadi calon kerana itu yang selalu dikatakan UMNO/BN bila pembangkang menghentam calon BN dalam beberapa siri prk sebelum ini. Jangan jadi seperti mereka. Jangan meniru cara mereka yang tidak baik kerana UMNO sering menagatakan mereka adalah parti yang memperjuangkan nilai Islam yang tulen. Jangan kerana mempertahanakan seorang calon yang 'mungkin' ditolak sebahagian besar penyokong mantan Ahli Parlimen Hulu Selangor yang juga Timbalan Presiden MIC semasa yang rasanya sudah mati karier politiknya apabila namanya tak tersenarai dalam pencalonan kali ini. Setakat hari ini masih belum memunculkan wajahnya sedangkan awal masa pengumuman prk beliau sering dilihat sudah turun padang untuk bertemu mesra dengan pengundi kerana yakin kuasa presidennya iaitu Samy 'Value' masih lagi 'power' dan mampu mempengaruhi tetapi tidak berlaku apabila diumumkan nama calon yang mewakili BN oleh TS Muhyiddin pada 15 April 2010. Umum satu malaysia akan menilai peribadi dan cara UMNO/BN berkempen kali ini. Tersilap cara mungkin semua akan terlingkup kerana mempertahankan tradisi berkempen yang sebegitu. Rakyat tak pernah lupa, pemimpin pula sebaliknya. Semoga UMNO/BN masih relevan...

p/s: i)teringat kata seorang sahabat yang juga orang kuat UMNO, BN kini sebenarnya sudah hancur dan tak berdaya lagi untuk diperbetulkan apa yang hancur itu. Salah siapa??? Kerakusan nafsu para pemimpin UMNO/BN yang menyebabkan hakikat ini berlaku. Insaflah...Sedarlah...sebelum bahtera karam kerana kealpaan pimpinan untuk memperbetulkan kebobrokan BN ini...Pemimpin yang usang wajib digantikan "by hook or by crook" kalau sayangkan perjuangan...thx!

ii) Ali Rustam pun bukan bagus sangat 'moralnya'.....jadi tak payahlah susah-susah hendak mempersoalkan tentang 'moral' orang lain pula....thx!

12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

aku rasa kau salah baca la. yang se benarnya azmin cuba membunuh kan karakter zaid dgn memberi cabaran seolah olah BN akan berusaha utk membuktikan cabaran azmin.
umum tahu azmin dan zaid tidak sebulu. Sudah tentu pelik bila azmin keluarkan cabaran tu. Pihak BN pula tak pernah bawa usul kaki botol itu. itu hanya di war war kan di dlm internet sahaja.
awas saudara, jgn termasuk didalam kancah perang saraf PR.

sri buat berkata...

Baca laman ini;- http://yazidothman.com/content/view/192/12/

bagaimana UBN bersikap hipokrit. Pengakuan bahawa untuk menang, UBN sanggup buat apa saja.

drrita sandakan berkata...

Apa akan terjadi jika calon sebegini mewakili UMNO? Sudah pasti mahfuz atau pun nashadrudin tantawi akan menghentam siang dan malam hingga hari membuang undi.

Sekarang ini PKR dan pakatan haprak bercakap usah mendedahkan soal peribadi calon,masihkah anda ingat bagaimana PAS memainkan isu Rohaizat di Permatang Pasir?

Sekarang jom kita melihat bagaimana pakatan rasa jika perbuatan dan sejarah lama calon dilondehkan oleh orang lain.

perfectwater75 berkata...

Salam,

Kita jangan mengikut rentak musuh bila bercakap soal maruah. Apakah UMNO kekal mahu dilihat sebagai sebuah parti yang sentiasa mengambil peluang untuk memalukan orang lain?

Lihat sahaja jawapan Hishamuddin sudah tahu blog mana yang membuat angkara... Saya kenal pemilik blog tersebut dan asal partinya jadi tak manis kita bercakap tentang orang lain. Soal nasha atau tantawi nak menghentam jika calon ini bertanding bagi pihak UMNO, saya rasa itu perkara biasa bagi pembangkang tetapi wajibkah kita mengikut mereka ini? Kita selalu menuding pembangkang sebagai sebuah parti yang kuat mencaci dan memaki ahli parti lawan tetapi dalam masa yang lain kita ikut menjerumuskan diri ke dalam kancah perkara yang dikeji itu.

Soal sekarang, saya hanya bimbangkan senjata yang diisukan ini akan memakan tuan semasanya dan bukan seperti yang diharapkan UMNO.

Kita bebas memberi pandangan, janganlah bila pandangan yang diberi bila tidak sama dan seiring terus dicop sebagai terpengaruh atau terikut rentak pembangkang. Saya tetap yakin UMNO punyai senjata yang tulen cuma kita sering menguji dan terus menguji kesetiaan diri dalam masa yang sama tak pernah mencuba menguji sedalam mana kesetiaan rakan separti...

thx!

Tanpa Nama berkata...

hallo..hai..hai,
tanpa nama 18/4/10 22.06 penulis ni tak mungkin salah baca cuma dia tu ketua umno yang suka protes orang umno/kerajaan sendiri kadang2 macam gunting dalam lipatan,ia lah demokrasi la katakan bebas

yoy berkata...

orang islam bodoh macam babi. patut mati punya agama. muslim semua otak kering. cipta nama bodoh ada lah.

reek berkata...

When will Malaysians, especially the non-malays come to their senses and stop believing the UMNO racist politicians in whatever they say, especially on trying to change and all that jazz?

Never in a million years will those UMNO racist malays ever change - they are a disgrace to their own race and a sorry case for a human being.

Transparency, integrity, dignity?……….give me a break, the UMNO racist morons don't even know how to spell the words, let alone understand what they mean.

miya berkata...

Part 1 - The origin of pendatang:

· Malays - come from Indonesia and Yunnan.
· Chinese - come from China.
· Indians - come from India.

Part 2 - Why they come to Malaysia:

· Malays - easy life, food aplenty around those days, like fish from the river etc.
· Chinese - looking for a living.
· Indians - looking for a living and goes back.

Part 3 - Pendatang's attitude:

· Malays - the words 'relax la', 'bantuan kerajaan' and 'cukup makan' are their daily words.
· Chinese - work, work and work but also spend.
· Indians - work, earn and save but spend little.

Looking at the mindsets of various pendatang. You tell me is it possible to be one Bangsa Malaysia? Never! For oil will never mix with water.

If you tell the Chinese to close down Chinese schools, the children will not taught to be hardworking anymore, so they become lazy and can they ask for bantuan kerajaan?

No! Right? So let the Chinese have more Chinese schools to teach the principle of hardworking, integrity, trustworthy etc, thus others can get more shares.

Those days the government control the Chinese schools is because of communist. Now where got communist again? Bodoh!

vesewe berkata...

It is a sad story for both Sabah and Sarawak for joining Malaysia. Just look at Brunei and Singapore to see the answer.

Sabah and Sarawak is being raped by Malaya till dry, all the oil and timber from the two states is being used to finance all the failed projects and also to feed all the Umno zealots.

Ask the Iban and Kandazan, they are being marginalized. Now the government even want to make the country into an Islamic state, did Sabah and Sarawak agree to join an Islamic state in the first place?

September 16 is a day for mourning, a day of shame for Malaysia.

romsam berkata...

Malay history start from Parameswara who escape from Indonesia and settle in Melaka. During his time, Laksamana Cheng Ho visit Melaka seven times.

Melaka need the protection of the China from the invasion of the Siamese. Without Cheng Ho, there won't be malay history, instead you have Siam history.

I pity Malaysian Muslims, you probably are the least free people in this world! Even Indonesian Muslims are allowed to practice apostasy when they become adults!

coolooc berkata...

Hey, you pathetic cow and all the babiputras who have the same feeling/thinking like them. You don't feel shame being spoon feed by government using the taxpayers money?

I guess all the protection policy make you all even more lazy and narrow minded and stupid. The majority of you once step out of the Malaysia soil will sure starve to death.

Hoy, I think you should try some pork meat once a while to make you more intelligent a bit. Look at around the world region, anti pork meat countries are mostly rippled with starving and war or worst, non-stop crying for government policy protection.

Fact is fact when you babiputras are stupid is always stupid - although it can be help by consistent protection and nourishment policy but the end result will not go far because the quality of gene is there.

PAk JUSTAN DI BATANG berkata...

Hari ini saya ingin mengunkapkan tentang perjalanan hidup saya,karna masalah ekonomi saya selalu dililit hutang bahkan perusahaan yang dulunya saya pernah bagun kini semuanya akan disitah oleh pihak bank,saya sudah berusaha kesana kemari untuk mencari uang agar perusahaan saya tidak jadi disitah oleh pihak bank dan akhirnya saya nekat untuk mendatangi paranormal yang terkenal bahkan saya pernah mengikuti penggandaan uang dimaskanjeng dan itupun juga tidak ada hasil yang memuaskan dan saya hampir putus asa,,akhirnya ketidak segajaan saya mendengar cerita orang orang bahwa ada paranormal yang terkenal bisa mengeluarkan uang ghaib atau sejenisnya pesugihan putih yang namanya Mbah Rawa Gumpala,,,akhirnya saya mencoba menhubungi beliau dan alhamdulillah dengan senan hati beliau mau membantu saya untuk mengeluarkan pesugihan uang ghaibnya sebesar 10 M saya sangat bersyukur dan berterimakasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala berkat bantuannya semua masalah saya bisa teratasi dan semua hutang2 saya juga sudah pada lunas semua,,bagi anda yang ingin seperti saya dan ingin dibabtu sama Mbah silahkan hubungi 085 316 106 111 saya sengaja menulis pesan ini dan mempostin di semua tempat agar anda semua tau kalau ada paranormal yang bisah dipercaya dan bisa diandalkan,bagi teman teman yang menemukan situs ini tolong disebar luaskan agar orang orang juga bisa tau klau ada dukun sakti yg bisa membantuh mengatasi semua masalah anda1.untuk lebih lengkapnya buka saja blok Mbah karna didalam bloknya semuanya sudah dijelaskan PESUGIHAN DANA GHAIB TANPA TUMBAL