Jun 29, 2009

Sayang....Rupanya UMNO Masih Tak Berubah?

Salam Bloggers!

Mungkin ramai yang mengganggap saya seorang yang suka membangkang tanpa sebarang asas kukuh namun hakikatnya bila kita hendak menegur dan memperbetulkan sesuatu yang 'kurang baik' maka pendekatan 'berhikmah' untuk menegur kesongsangan perilaku sesetengah pimpinan UMNO yang 'gigih' memperjuangkan konsep Satu Malaysia seperti yang diwas-waskan oleh PM Najib yang terus keliru dengan konsep yang diperkenalkannya sejak 'merampas' kerusi PM dari Tun Abdullah Badawi.

Lihat 'laporan tipu' ini. Kalaulah benar ia berlaku maka benarlah telahan kasar saya bahawa UMNO parti yang mendokong perjuangan SATU MALAYSIA rupanya terus beretorik tanpa memikirkan kesan buruk jika ia gagal dari segi implimentasinya. Maka saya tak terkejut kalau terkeluar komen dari pengunjung yang 'antikan' kehadiran saya yang nenyatakan pembangkang memang sengaja hendak menjadikan program 'suci' ini sebagai isu politik yang 'kosong' semata-mata.

Saya tetap yakin UMNO masih tak mahu dan tak ingin langsung untuk berubah buat beberapa tahun lagi kerana UMNO memang menantikan rakyat menentukan 'nasib' mereka dalam PRU akan datang. Tunggunlah, jika momentum terkini diambil kira maka UMNO sedang mengali lubang kuburnya sendiri untuk 'diarwahkan' selepas PRU akan datang. Tunggu jangan tak tunggu!

THX!

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Contoh yang terbaik dan terkini adalah apa bila ade PRK timbul pekara perkara dan senario yang sangat nyata ciri ,pinjama ownag putih "typical characteristics" UMNO yaani hantar Pemuda dengan lagak serta bawak segala kemewahan sebagai lambang kejayaan dalam UMNO(yaani bukan kejaayan UMNO) hnigga kan pati lawan sebut perolihan dari kegiatan rasuah!
Contoh tahun sudah bila PRU 2008--impot bendera kempen dari negeri Cina!
Betul lah UMNO tidak akan berubah.
Tak mungkin berubah, sebab saperti dalm sebuah drama ,tiap pemain dan peserta telah di penjarakan dan di perangkap sendiri olih kepentingan watak sendiri melalui skrip!
Di USSR dulu dan di benua Cina ,parti pemerintah di negeri 2 tersebut, telah menjalan kan"purge" dan "cultural revolsion" untuk bersih kan dari unsur yang sudah karat!
Tak mungkin UMNO buat kerana sudah banyak (ramai)kelompok terikat saperti kenegerian dan kedaerahan,pertalian keluarge, dan akhir kita orang Melayu masih tak sampai hati.
Selalu bagi chance punye.
Olih kerana contoh contoh yang demikian,PRK Manik,Pati lawan tak payah kerja kuat sangat.
Kelab 304 telah buat kerja pati lawan.
HjMae Berek12.

perfectwater75 berkata...

Salam,

Saya setuju sangat Tuan Haji Mae Berek12... Memang susah tapi bukan tak boleh berubah masalahnya memang tidak mahu dan akan berubah UMNO dulu, kini dan selamanya....

thx!

Tanpa Nama berkata...

LIBERALISASI-TERBUKAAN PASARAN KEWANGAN DLL

Kalu pihak cerdik pandai dan celik Ekonomi yang ade dalam UMNO diam diam saje,bermaana:

1.UMNO tidak berubah dan tidak mahu berubah kerana ahli UMNO yang ade jawatan dan kepentingan tidak akan bantah.
2.UMNO akan di lihat sebagai menjaga kepentingan peribadi UMNO dan bukan pejuang hak orang Melayu dan Bumiputra.
3.Pihak pati lawan dan pembangkang dapat kerja nya dipermudahkan kerana kalu ade PRU dan PRK ,kemungkinan keputusan PRU 2008 di ulang dan lebih teruk lagi perbedzaan undi.
4.Aliran wang asing akan bertambah masuk DAN JUGA keluar mengakibat kan kadar pertukaran wang asing menjadi tak terkawal.
kesian UMNO.
changkat lobak
arjuna waspada.