Julai 29, 2009

Sabar Menanti Pengeluaran Sijil Halal Dari Seorang Mufti Perut...


Salam Bloggers!

Saya pernah menulis tentang perihal seorang MUFTI yang lebih menjaga PERUTnya sehinggakan mendapat kutukan terhebat secara khusus dari seorang bloggers yang hebat caci dan makiannya namun begitu setelah saya jelaskan secara lembut dan insya Allah dia mula faham dan menerima penjelasan saya.

Maka apabila MB Nizar 'mencetuskan' kontroversi dengan lilin sebagai aktor utamanya maka berduyun-duyun manusia sama ada yang bodoh agama mahupun yang cerdik agama mengeluarkan fatwa termasuklah seorang mufti yang semakin tua tetapi masih digemari oleh Paduka Rajanya untuk membaca doa dalam majlis yang melibatkan rajanya. Biasalah kalau di Malaysia, sebenarnya taraf mufti hanyalah sekadar seorang pembaca doa dalam majlis raja sahaja. (Siapa yang boleh nafikan?)

Akan tetapi bila laporan ini dan ini dan juga ini dan ini dikeluarkan oleh blog-blog penyokong pembangkang maka setia dinanti akan keluarnya satu SIJIL HALAL atau HARAM dari seorang Mufti Tua yang 'paling dihormati' ummah di Malaysia.

Saya ingin menarik perhatian kepada semua yang rajin mengunjungi laman blog saya ini tentang pengeluaran gambar halal yang melibatkan PM Najib dan Isteri dalam satu majlis yang melibatkan panganut agama lain seperti yang tertera di gambar hiasan ini untuk membuat pentafsiran tentang fatwa atau hukum yang terbaik bagi 'menghalalkan' perbuatan PM Najib@BIJAN bersama Bik Rosmah ini. Adakah hukumnya haram? atau hukumnya diharuskan kerana ia menepati konsep kepercayaan SATU MALAYSIA anutan NAJIB@BIJAN dan isteri tersayangnya?


Tunggu sahaja komen berapi dari bloggers pro dan kontra blog ini.

THX!

p/s: UMNO masih tak sedar diri bila suka menggunakan senjata menyerang musuh politik yang mana kerapkali senjatanya itu makan tuan kembali...Renungkanlah...

2 ulasan:

Mrkolumpo berkata...

syabas bro..keep up the good work...kerja kite ni bukan setakat pemberi maklumat..malah lebih kepada berdakwah...menunjukkan kebenaran dan menyanggah kebatilan..salute brader..salute...

perfectwater75 berkata...

Salam,

Mr.Kolumpo!!!!

THX!