Oktober 14, 2009

AKU ORANG PERJUANGAN!

Salam Bloggers!

Sajak yang dikirimkan seorang rakan ini saya dedikasikan kepada semua pejuang tak kita apa ideologinya dan kepada pengunjung setia blog ini. Hidup Satu Perjuangan Kerna Aku Orang Perjuangan...


AKU ORANG PERJUANGAN

Aku Orang Perjuangan…

Sekali berjuang nyata ada

di satu sudut jiwa pengorbanan…

Kerna Aku Orang Perjuangan…

Nyata dalam perjuangan

Tiada kata mengalah

Kerna insan yang berjiwa kecewa

Sirna norma perjuangannya…


Aku Orang Perjuangan…

Sekali berjuang nyata ada

Di satu sudut nafas perjuangan…

Kerna Aku Orang Perjuangan

Nyata dalam perjuangan tiada nada hanya menurut

Kerna insan yang hanya tahu menggangguk

Sirna nilai perjuangannya…


Aku Orang Perjuangan…

Selama aku berjuang…

Nyata ada musuh dalam dan luar RUMAH

Yang mengiringi perjuangan ini…

Dari yang cinta adu domba,

Dari yang rindu pecah lara,

Dari yang kasih siksa rasa,

Dari yang sayang musuh jiwa,

Hingga rosak nikmat perpaduan,

Demi capai satu tujuan,menghancur kota kekuatan,

Membinasa tembok perjuangan…


Aku Orang Perjuangan…

Dari saat awal aku bersedia

Merentas jiwa-jiwa nan celaka itu

Demi langsungnya hidup jiwa perjuangan ini…

Walau aku diperosok ke lembah penghinaan,

Namun, aku tiada gentar,

Tak pernah rasa gementar

Dengan suara ugutan atau irama mengancam

Kerna aku berjuang…

Berjuang bukan demi kaya…

Berjuang bukan demi nama

Berjuang bukan demi rosak jiwa…

Kerna Aku Orang Perjuangan…

Yang berjuang atas prinsip perjuangan

TULUS JIWA, ASLI RASA dan;

Kerna satu kata…

Aku Orang Perjuangan…

Tiada ulasan: