Oktober 08, 2009

BN Rasuah Tentera? Biasalah Dah Calon Pun Mantan Perasuah...

Salam Bloggers!

Bila baca laporan tipu ini, saya terus tersenyum kerana mengenangkan betapa UMNO/BN terpaksa menggadai janji dalam lindungan majlis jamuan tertentu. Komen saya hanya satu, BIASALAH DAH CALONNYA PUN MANTAN PERASUAH JUGA...jadi apa yang PAS hendak hairankan. Tak payahlah bising-bising sebab takkan ke mana segala aduan yang dibuat. Akhirnya semua laporan akan direnyuk dan dibuang dalam tong sampah sahaja. Sikap UMNO mengganggap semua wang kerajaan yang ada adalah milik mutlak mereka sedangkan semua rakyat tak kita parti, ideologi, agama membayar cukai kepada kerajaan tetapi dalam sesetengah hal yang istimewanya, dalam kegawatan ekonomi UMNO/BN tetap mampu menghulurkan janji-janji manis bak mee segera khususnya kepada pengundi dalam semua PRK yang lalu. Kini rasuah itu datang lagi dengan cara tersendiri. Kalau beginilah UMNO secara beretrusan, tak payah dok mimpi ia akan berubah walaupun jutaan pidaan yang dibuat. UMNO tetap seperti yang kita lihat. Satu UMNO Malaysia, Retorik didahulukan, Projek diutamakan!

Media yang ada di Malaysia yang sememangnya dicop sebagai condong atau pro kerajaan tak habis-habis mengulang drama yang sama setiap kali pilihanraya. Saya yakin majoriti rakyat sebenarnya jemu dan bosan sangat dengan tingkah yang ada kecuali dua-tiga ketumbukan yang masih setia menyokong keadaan sedia ada. Tak mengapa kata meeka janji masyuk!

Kepada pengundi Bagan Pinang, undi anda dinilai, jangan biar maruah tersepai kerana akur dengan lambakan projek segera yang turun di kawasan anda. Saya takkan merasa bangga andai Isa Rasuah itu menang dalam PRK Bagan Pinang kali ini kerana semua kena sedar Isa berdiam diri selepas digantung bukan kerana setia tetapi kerana memang dia bersalah!!! Cuma nasib baik SPRM tak berani campur tangan urusan parti UMNO. Walaupun mulanya dijenamakan semula katanya mengikut apa yang dilaksanakan SPRM HONG KONG tetapi alih-alih acuan MAlaysia daa. Maka terus berkeliaran perasuah parti UMNO dengan megah kerana mereka pada satu ketika telah berjaya mengalahkan Mantan PM yang cuba bertanding menjadi PERWAKILAN UMNO hanya dengan nilai RM 200. Teruskan perjuangan anda wahai perasuah-perasuah UMNO! Anda mampu melakukannya lagi...

Satu UMNO Malaysia, Retorik didahulukan, Projek diutamakan!
Satu UMNO Malaysia, Retorik didahulukan, Projek diutamakan!
Satu UMNO Malaysia, Retorik didahulukan, Projek diutamakan!

Hidup UMNO???

1 ulasan:

Halim Tuah berkata...

mendedahkan bahawa dalam satu pertemuan di London pada sebelum 16 September 2008, Dr Yusof Qardawi telah menegaskan kpd TG Hadi Awang mengenai kesangsiannya terhadap Anwar Ibrahim, terutamanya apabila Rand Corporation & Smith Richardson Foundation mengesahkan penglibatan Anwar Ibrahim dlm strategi Amerika merosakkan Islam dgn tajaan dana Yahudi! Selepas itu, ramai dari kalangan pemimpin erdogan PAS, iaitu seperti Dr Hassan Ali, Dr Haron Din & Nasaruddin Mat Isa telah beralih arah berpaling tadah dari menyokong Anwar Ibrahim!

http://www.youtube.com/watch?v=PRzYG9vJXAQ

http://www.youtube.com/watch?v=D8Dw3Pv1Lbc

http://www.youtube.com/watch?v=LtRlJNbS_Ec