Mei 13, 2009

Hebat!!!! Perjuangan ZAMBRY HARAM Disamakan Dengan Perjuangan Ghandi dan Mandela..SAMA APANYER???

Salam Bloggers!

Bila membaca laporan yang menyatakan ZAMBRY HARAM menyamakan perjuangannya sama seperti Ghandi dan Mandela, saya tergelak besar kerana saya sampai ke saat ini masih mencari titik persamaan dan yang hanya saya temui ialah ZAMBRY HARAM hanya sama HITAMnya dengan kedua-dua tokoh besar dunia itu. Jadi tak hairanlah kalau pakar-pakar 'super impose' mengganggap kerja mereka menjadi mudah kerana tak perlu susah-susah menyunting gambar ZAMBRY HARAM dengan tokoh berkenaan.

Saya bukan hendak menghina HITAM ZAMBRY HARAM itu tetapi jenuh juga kalau hendak mencari persamaan seperti yang diwar-warkan oleh beliau selepas Mahkamah Rayuan Ekspress Putrajaya menerima rayuan PENANGGUHAN KEPUTUSAN MAHKAMAH TINGGI Kuala Lumpur kurang 24 jam sebelum itu. Apa yang paling mudah dan utama yang saya temui hanyalah persamaan warna kulit yang 'cerah' antara ketiga-tiga tokoh berkenaan. Lagipun, bukan boleh tukar sudah warna PELE PANGKOR ini.

Beginilah lebih mudah, bila membicarakan tentang HAK sebagaimana yang digariskan oleh NOBISHA dalam blognya, maka saya berpendapat bahawa HAK paling Utama ialah HAK RAKYAT kerana ia mewakili majoriti jika hendak dibandingkan dengan Hak Ahli Dewan Undangan Negeri atau Hak Sultan Perak atau Hak Mahkamah. Mungkinkah NOBISHA berdarah UMNO sehingga umum boleh melihat pemberatan hujah beliau ketika siaran langsung di ASTRO AWANI tempohari SEOLAH-OLAH menyebelahi UMNO atas tindakan mencabul dan merogol demokrasi di Perak. Jadi tak adillah kalau hak itu dinafikan oleh sebilangan orang yang 'mabuk kuasa' dan 'takut hilang kuasa' di sana.

PM NAJIB dan TPM MUHYIDDIN bersama kuncu-kuncunya sibuk memerah otak memikirkan jalan penyelesaian atas kemelut Politik Perak sedangkan petunjuk sudah ada dan hanya menunggu persetujuan semua pihak yang terlibat. MAHKAMAH TINGGI sendiri sudah menyatakan hak dan sekaligus memberikan cadangan yang sama iaitu BUBARKAN DUN PERAK namun ia dipandang sepi seolah-olah tidak wujud sebarang cadangan berkaitan. Saya mengharapkan agar slogan KOSMETIK seperti 'SATU MALAYSIA, RAKYAT DIDAHULUKAN dan PENCAPAIAN DIUTAMAKAN' diikuti sejujurnya oleh pimpinan yang diamanahkan. Usah sekadar syok sendiri dengan peraduan mencipta lagu semata-mata dan enggan mengambil langkah atau solusi terbaik untuk menyelesaikan permasalahan yang timbul dengan segera. Sampai bila lagi UMNO seluruhnya harus menanggung kesalahan yang dibuat oleh dua tiga pemimpin yang rakus dan tamak kuasa ini? Sampai bila lagi UMNO harus menerima kecaman yang sebenarnya dicetuskan oleh dua-tiga orang pemimpin yang tak faham masalah rakyat ini? Sampai bila lagi UMNO terus menjadi lemah dek kepelbagaian slogan 'KOSMETIK' yang diwar-warkan oleh siaran media propaganda UMNO.

Secara tuntasnya, Sesungguhnya majoriti rakyat semakin muak dengan permainan politik yang tak sudah-sudah ini. Janganlah sesekali mempermainkan mandat rakyat yang diberi kelak nanti menangis sendiri sepi tiada berteman sama seperti pemimpin UMNO yang telah tewas awal dahulu kerana ia adalah BUDAYA UMNO yang tak mampu diubah lagi oleh sesiapapun. Sekali berundur jangan harap akan ada paparan wajah seperti dahulu. Kalau adapun mungkin hanya selepas menerima gelaran 'ALLAHYARHAM' sahaja. Fikirkan....


p/s: TPM MUHYIDDIN tak habis-habis dengan Mat Rempitnya...Susah ke??? Suruh sahaja Pengerusi Biro Putera UMNO yang sama hitam dengan ZAMBRY HARAM tangani...Dia kan hebat berkawan dengan Mat Rempit. Takkan dia tak tahu hendak selesaikan. KURANG CERDIK PUNYA PEMIMPIN UMNO yang seorang ini!!!!!!
thx!

Tiada ulasan: