Mei 11, 2009

Malunya Zamry!!!! Orang IPOH Sedia!!! Semuanya Dato' Nasa Punya Hal!!

Salam Bloggers!

Drama Politik Perak terus dihangatkan lagi dengan keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur yang menjatuhkan hukuman bahawa NIZAR masih lagi MB Perak yang sah.

Seperti ada kebetulan dengan hari ulangtahun kelahiran UMNO maka keputusan mahkamah ini dilihat sebagai satu yang menyakitkan sebagai hadiah harijadi UMNO itu. Nyatalah kerosakan yang dibuat oleh Dato' Nasaruddin sehingga menyebabkan Tajol Rosli hilang kerusi Pengerusi Perhubungan UMNO Perak, Najib kalah di Bukit Gantang, Zamry terpaksa mengosongkan pejabatnya walaupun belumpun hangat punggungnya duduk di kerusi empuk MB Perak itu. SUK Perak??? tak tahulah apa akan terjadi kepada beliau. Setakat ini kalau dia memang muka tak malu maka dia akan terus berada di situ tetapi jika dia ada maruah maka ada baiknya KSN mengarahkan pertukaran segera SUK yang ternyata menjadi 'pelakon utama' Drama Politik Perak. bagaimana dengan rumah rasmi MB Perak? Zamry dah masuk ke belum? kalau dah masuk, tunggu apa lagi, keluarlah kerana anda sememangnya tidak pernah layak untuk menjadi MB Perak secara 'kudeta'. EXCO-EXCO Perak yang baru bagaimana pula? Seperti biasalah, takkan tak faham-faham lagi? Para penasihat bertaraf EXCO pula? No hal...Stay on jadi penasihat Dr.Zamry ADUN Pangkor yang mencatat sejarah sebagai MB Perak paling 'LAMA' menjawat jawatan tersebut dalam sejarah agung negeri Perak itu. Media pula? Seperti biaasa, putar belitkan berita, biar rakyat terus benci dan mudah UMNO tumbang nanti dalam PRU-13.

Takkan UMNO masih tak mahu menginsafi semua ini? bangunlah UMNO dari lamunan yang tak tahu nak berhenti itu! Kalau mahu terus relevan maka berubahlah seluruhnya! jangan sekerat-sekerat sahaja. Rakyat makin benci hari demi hari dan yang tinggal hanya mereka yang masih tak memahami. Perjuangan UMNO jika mahu terus diterima hendaklah berpaksikan kepada iman dan Islam sebenar.

Sekian...,

thx!

p/s: TAHNIAH NIZAR! AMANAH RAKYAT HENDAKLAH DILAKSANAKAN DENGAN CEMERLANG!

Tiada ulasan: