Mei 11, 2009

ORANG UMNO!!!!! GET READY FOR THE NEXT ELECTION!!!! YOU DARE???

Salam Bloggers!

Merujuk kepada satu kenyataan yang dipetik dari satu laman blog yang katanya dipetik dari sumber yang sahih seperti berikut :-

Judge orders Zambry, excos to vacate posts
May 11, 09 4:05pm

The Kuala Lumpur High Court has also ordered Barisan Nasional MB Zambry Abdul Kadir and his six executive councillors to vacate their posts with immediate effect.

Justice Abdul Aziz Abd Rahim said this must be done in order for Pakatan Rakyat’s ousted menteri besar Mohammad Nizar Jamaluddin and his excos to move back into their offices.

The court also ordered for a fresh state elections to be held.

Commenting on the judgment, opposition stalwart Lim Kit Siang said Mohammad Nizar will seek an audience with Perak ruler Sultan Azlan Shah to seek his approval to dissolve the state assembly.

"This is a great judgment. This is the first time the court has restored public confidence in the judiciary," he added.


Apakah ada kemungkinan yang paling besar untuk memungkinkan terjadinya satu siri pilihanraya negeri untuk menyerahkan semula kepada rakyat mandat untuk memilih siapa yang layak menjadi kerajaan mereka. Tentunya inilah masanya untuk UMNO kembali bangun (jika mampu) merentap segala kekesalan yang dimiliki mereka hasil kegopohan pemimpin tertentu merakus kuasa yang sepatutnya diambil dengan cara yang paling sabar dan bermaruah. UMNO yang asli tidak pernah takut sepertimana UMNO hari ini. Semuanya kerana rata-rata ahlinya bersikap seperti :-

1)Mereka yang lahir dari keluarga ahli UMNO, Golongan Bangsawan, Benak asas perjuangan, bodoh politik tetapi berjuang kerana kekayaan (ini paling ramai)

2) Mereka yang lahir dari keluarga ahli UMNO, Golongan Bawahan, Benak asas perjuangan, pandai politik tetapi bangang berjuang

3) Mereka yang mata duitan (berlambak).

4) Mereka yang bukan Melayu tetapi mengaku Melayu dengan nawaitu untuk mentedarah kekayaan secara songsang (segelintir telah diangkat menjadi pemimpin)

5) Mereka yang tiba-tiba muncul dan menjadi golongan atasan UMNO tanpa ditapis dari cawangan dan bahagian.

Tak hairanlah kalau UMNO hari ini hanya kuat dengan POLIS, WANG RAKYAT yang diakui sebagai WANG MILIK SENDIRI, MEDIA PENJILAT BULU ARI yang tak malu-malu menceritakan berita yang palsu hingga menambahbenci rakyat kepada pimpinan UMNO yang sebenarnya masih ada yang tulus berjuang. UMNO Mesti Berubah Kalau Mahu Berdiri Lagi!

p/s: Tumpang dok boleh bagi nasihat....

thx!

2 ulasan:

ha ha ha berkata...

Salam...

Ini antara sebab Arwah Bapak saya meninggalkan UMNO.Beliau telah menjadi ahli UMNO sejak berumur 16 tahun lagi dan menghabiskan masa selama lebih 40 tahun untuk UMNO. Bermula dari zaman Tan Sri Ghazali Safiee sehinggalah YB Omar Othman. Beliau masih lagi Ahli Umno. Berbagai pahit maung beliau tempuhi. Dikhianati oleh sedara sendiri.

Walaupun UMNO di landa krisis semasa tahun 80an..tetapi beliau tetap teguh bersama UMNO. Pun begitu,dengan ketentuan Ilahi, beliau keluar dari UMNO kerana tidak tahan lagi dengan gaya kepimpinan UMNO yang melebihkan Diri sendiri dari Parti. Malah ramai rakan seangkatan dengan beliau mengambil jalan keluar UMNO kerana hal ini.

Belau pernah berkata..UMNO sekarang ini bukan berhidmat macam zaman beliau yang terpaksa menghadapai Polis, pemuja Imprialis dan komunis tetapi lebih untuk kepentingan diri sendiri...

Wassalammmmm

Abahnya Faez berkata...

hahaha..dah lama dahhh.... sakit barah tu...

sikit hari lagi..kalo x berubat... akan arwah laa nmpak gayanya....