Mac 24, 2010

WAJAH SEBENAR YB YIP SUN ONN ADUN TITI TINGGI?

Salam,

Kalau mengikut undang-undang sepatutnya Jentera Pilihanraya semua parti sewajarnya telah digerakkan selepas Speaker DUN Perlis menerima Surat Perletakan Jawatan ADUN Titi Tinggi YB Yip Sun Onn seawal tiga hari sebelum diledakkan dalam media tempatan. Cuma nampaknya sahabat lama kepada MB semasa Perlis yang semakin kalut ini masih mnggunakan apa yang dikatakan sebagai kuasa penuh seorang Speaker DUN untuk tidak memanjangkan surat tersebut kepada SPR.

dalam artikel kali ini,saya akan mngupas serba sedikit tentang wajah sebenar YB Kopral(B) Yip Sun Onn ini kepada pengunjung blog ini sama ada yang pro atau yang kontra. Ikutlah apa yang bakal dikatakan atau hendak dikomenkan. Saya akan menceritakan butiran kelakuan,perangai YB Yip selepas terpilih sebagai wakil rakyat Cina seterusnya di kawasan lebih 80% majoriti Melayu. Tentunya kemenangannya didorong oleh sokongan Melayu "cerdik" dalam kawasan Titi Tinggi dalam Parlimen Padang Besar.

1) Inilah satu-satunya YB yang berkhidmat mengikut WAKTU PEJABAT sahaja. Jika ada panggilan dibuat selepas waktu tersebut maka tunggulah balasannya mengikut rasa hati YB Yip ini dan mungkin takkan dibalas langsung panggilan rakyat atas alasan SIBUK.

2) Antara tindakan kontroversi sebaik naik sebagai Wakil Rakyat ialah melucutkan jawatan JKKK dari Ketua Cawangan UMNO yang tak sebulu dengannya. Tanpa menghiraukan bantahan dari pihak komuniti.

3) Masih memegang jawatan sebagai Ketua Kampung sebelum,semasa menjadi wakil rakyat.

4) Rajin turun kawasan orang kanannya sahaja dan sentiasa sibuk dengan urusan lain jika dijemput ke kawasan orang-orang kiri dalam parti komponennya sendiri.

5) Menghantar sms kepada penduduk kononnya terharu dengan sokongan pengundi yang mahu beliau memikirkan kembali keputusannya sedangkan rata-rata penduduk gembira dengan berita perletakan jawatannya. HAKikatnya,hanya MB dan balacinya sahaja yang tak mahu beliau turun dan letak jawatan atas alasan ini boleh menggugat kepentingan dan kedudukan semasanya sebagai MB Perlis lalu difitnah orang lain menjadi dalang dalam Drama Politik terbaru di Perlis ini.

6) Sebenarnya kenyataan MB Perlis dalam Buletin Utama semalam jelas menunjukkan kedangkalan menyelematkan diri kerana ia dibuat tanpa dirujuk kepada situasi sebenar. Ia menunjukkan MB jarang turun bertanyakan tentang orang-orang bawahannya yang diamanahkan berkhidmat tulus kepada rakyat. Mungkin kaki pembodek yang ada sentiasa memberikan laporan atau KPI yang baik-baik sahaja. Saya ingin mencadangkan agar Majlis Tindakan Anak Perlis atau MANTAP turun segera membuat kaji selidik penerimaan masyarakat umum kepada YB Yip agar ia dapat dijadikan KPI untuk kepimpinan negeri tahu menilai keabsahan sumbangan dan khidmat YB Yip dari BN sama ada ia benar-benar berkualiti atau sekadar nama sahaja gah sebagai EXCO Kerajaan Negeri yang merajuk hati dek kerana kerana tak dilantik lagi.....

THX!

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

orang perlis kena cerdik...

buang je BN...BN ni dah lama dah merintah perlis...tapi apa pembangunannya...

takat buat uitm, unimap yg tak diiktiraf tu..apa la...

ikut orang kedah la...

kehkehkeh...

Tanpa Nama berkata...

saya doakan jadi juga pilihanraya di perlis ni...

tengok taktik BN...ADUN depa...

sikit2 nak lari tinggal parti..lepas akan dipujuk supaya jangan tinggal parti..jangan letak jawatan...

kalau dah sampai pujuk tu..takkan pujuk kosong kot..hehehee...

jadi semuanya asyik nak perangkap duit ja kot...

pujuk2..huloq sikit..ok la kot..

tak tau la...tapi..kalauboleh biar jadi je pilihanraya kecik tu...lama tak ada pilihanraya..dah rindu dah..heee......

tapi orang perlis kena cerdik la...jangan asyik2 pi mai pi mai dok tang tu jugak..

kehkehkeh...

Tanpa Nama berkata...

saya doakan jadi juga pilihanraya di perlis ni...

tengok taktik BN...ADUN depa...

sikit2 nak lari tinggal parti..lepas akan dipujuk supaya jangan tinggal parti..jangan letak jawatan...

kalau dah sampai pujuk tu..takkan pujuk kosong kot..hehehee...

jadi semuanya asyik nak perangkap duit ja kot...

pujuk2..huloq sikit..ok la kot..

tak tau la...tapi..kalauboleh biar jadi je pilihanraya kecik tu...lama tak ada pilihanraya..dah rindu dah..heee......

tapi orang perlis kena cerdik la...jangan asyik2 pi mai pi mai dok tang tu jugak..

kehkehkeh...

Tanpa Nama berkata...

saya doakan jadi juga pilihanraya di perlis ni...

tengok taktik BN...ADUN depa...

sikit2 nak lari tinggal parti..lepas akan dipujuk supaya jangan tinggal parti..jangan letak jawatan...

kalau dah sampai pujuk tu..takkan pujuk kosong kot..hehehee...

jadi semuanya asyik nak perangkap duit ja kot...

pujuk2..huloq sikit..ok la kot..

tak tau la...tapi..kalauboleh biar jadi je pilihanraya kecik tu...lama tak ada pilihanraya..dah rindu dah..heee......

tapi orang perlis kena cerdik la...jangan asyik2 pi mai pi mai dok tang tu jugak..

kehkehkeh...

Tanpa Nama berkata...

TIBA MASANYA "ORG MELAYU" UNDI CALON "MELAYU"....73.52% PERATUS MELAYU...

Berdasarkan daftar pemilih PRU ke-12, terdapat seramai 7,830 pengundi di Dun Titi Tinggi yang melibatkan 73.52 peratus Melayu, Cina (23.2), India (2.8) dan lain-lain kaum (0.59).

PAk JUSTAN DI BATANG berkata...

Hari ini saya ingin mengunkapkan tentang perjalanan hidup saya,karna masalah ekonomi saya selalu dililit hutang bahkan perusahaan yang dulunya saya pernah bagun kini semuanya akan disitah oleh pihak bank,saya sudah berusaha kesana kemari untuk mencari uang agar perusahaan saya tidak jadi disitah oleh pihak bank dan akhirnya saya nekat untuk mendatangi paranormal yang terkenal bahkan saya pernah mengikuti penggandaan uang dimaskanjeng dan itupun juga tidak ada hasil yang memuaskan dan saya hampir putus asa,,akhirnya ketidak segajaan saya mendengar cerita orang orang bahwa ada paranormal yang terkenal bisa mengeluarkan uang ghaib atau sejenisnya pesugihan putih yang namanya Mbah Rawa Gumpala,,,akhirnya saya mencoba menhubungi beliau dan alhamdulillah dengan senan hati beliau mau membantu saya untuk mengeluarkan pesugihan uang ghaibnya sebesar 10 M saya sangat bersyukur dan berterimakasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala berkat bantuannya semua masalah saya bisa teratasi dan semua hutang2 saya juga sudah pada lunas semua,,bagi anda yang ingin seperti saya dan ingin dibabtu sama Mbah silahkan hubungi 085 316 106 111 saya sengaja menulis pesan ini dan mempostin di semua tempat agar anda semua tau kalau ada paranormal yang bisah dipercaya dan bisa diandalkan,bagi teman teman yang menemukan situs ini tolong disebar luaskan agar orang orang juga bisa tau klau ada dukun sakti yg bisa membantuh mengatasi semua masalah anda1.untuk lebih lengkapnya buka saja blok Mbah karna didalam bloknya semuanya sudah dijelaskan PESUGIHAN DANA GHAIB TANPA TUMBAL