Februari 23, 2009

POLIS MALAYSIA SUDAH TIADA KERJA? SIASAT SPEAKER DUN PERAK...

Salam Bloggers!

Kalau mengikut CheDet, nampaknya TDM lebih berhemah bila memberi komen lucu yang amat sangat atas nasihat Perdana Menteri kepada Dato' Dr Zambry Abdul Kadir, Menteri Besar Barisan Nasional supaya beliau membuat laporan polis berkenaan dengan penggantungannya oleh Speaker Dewan Undangan Negeri Perak. Akan tetapi itu bahasa lembutnya tetapi kalau ikut bahsa kasarnya, maka istilah bodoh bingung yang boleh dijelaskan apabila Speaker dikatakan penjenayah walaupun beliau menggunakan kuasa penuh yang ada termaktub dalam Undang-Undang Tubuh Kerajaan Negeri Perak.

Adakah MB Barisan Nasional ini takut 'kemaluan'nya terserlah bila kuasa yang ada padanya akan terhilang dalam tempoh yang terlalu singkat?

Apakah PDRM sudah terlebih rehat bila terpaksa menyiasat kes-kes karut sebegini walaupun mereka tahu tiada peruntukan kanun keseksaan yang membolehkan sebarang tindakan atau dakwaan dibuat terhadap 'kelancangan' Speaker DUN Perak itu?

Adakah dengan membuat laporan kepada PDRM telah 'menjelaskan' kepada umum bahawa MB BN Zamry ini ialah KRONI terbaru yang PAK LAH sempat martabatkan untuk kelangsungan 'legasi' beliau selepas 'dipaksa' meletak jawatan penghujung Mac 2009 ini?

Hakikatnya, adakah MANDAT RAKYAT atau MANDAT ISTANA yang menaikkan MB BN yang baru ini? Zamry oh Zamry....Hitam..Hitam...Si Tompok Manggis...Hitam lagi kulitmu itu...Hitam...Hitam...Si Zamry Pangkor...harap tak hitam dek tamakkan kuasa yang satu...

Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha!!!!!!

thx!

p/s: nak tunggu komen puak-puak dalaman UMNO yang bermuka talam untuk komen artikel TDM kali ini....tunggu!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2 ulasan:

Prof. Era Pasca berkata...

depa gentaq john... da salah takan nk kuar... lgpun POLIS, SPRM, SPR, FRU sume da jd parti komponen UMNO

http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/02/bendera-umno.html

http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/02/lepas-karpal-kini-sivakumar-pula.html

Asrul Budi berkata...

aiseymen baginda reformasi... kat sini rupernyer ko... puas aku cari... aku nak bagi komen kat blog ko tak bleh la...

ko tolong ubah setting kat bahagian ulasan....

cara dia ko gi kat tetapan-->ulasan--> pastu ko cari 'Papar pengesahan perkataan untuk ulasan?' ko tandakan 'tidak'...

luper nak bagi tau ko,,, aku rembat logo umno+israel kat blog ko,, hehehe