Oktober 24, 2009

Dua (2) ADUN bakal terlepas tuduhan rasuah kerana menyokong UMNO...Wajarkah Undang-Undang Dipermainkan Sebegini?

Salam Bloggers!

Bila membaca laporan ini, maka saya tersenyum sendiri kerana memikirkan akan kebenaran dalam post saya sebelum ini di bawah tajuk ini yang menyatakan betapa undang-undang Malaysia kini hanyalah mainan sesetengah pihak yang berkepentingan. Tak usah terkejut kalau percanggahan yang berlaku dalam keterangan saksi dalam laporan ini akan memberikan hakim satu kesenangan untuk menutup kes ini dan membebaskan dua lagi ADUN yang satu ketika dulu hebat ditelanjangkan dengan tduduhan menerima rasuah perempuan beberapa bula sebelum kudeta Kerajaan Pakatan Rakyat di Perak berlaku. Betapa malangnya bila undang-undang dipermainkan sebegitu rupa oleh mereka yang berkepentingan. Anehnya, saya rasa tidak akan ada tuduhan kepada saksi yang berbohong kepada mahkamah dalam kenyataannya sebelum ini.

Jadi, konklusinya, kalau anda mempunyai kedudukan politik di sebelah pihak pembangkang dan dalam masa yang sama menghadapi sebarang tuduhan melekaukan jenayah maka caranya mudah untuk membebaskan diri iaitu dengan mengisytiharkan diri keluar dari parti pembangkang dan menjadi calon bebas dan menyatakan sokongan tak berbelah bahagi kepada pimpinan kerajaan semasa yang memerintah. Tak payah susah mencari peguam terbaik. Cukup sekadar peguamn yang biasa sahaja yang penting ada 'deal' yang luar biasa. Kita tunggu pembebasan kedua ADUN ini dari tuduhan rasuah yang berkenaan.

thx!

p/s: RASUAH jadi mainan, MARUAH bukan lagi sandaran, ORANG ATAS makan sedap tetapi ORANG BAWAH makan KUAH...Itulah POLITIK MURNI MALAYSIA!!!

Tiada ulasan: