November 11, 2009

KP UMNO Perlis Terus Ditekan!!! Hanya kerana laporan UTUSAN Hari Ini M/S 26..


Salam Bloggers!

Mungkin beginilah nasib para 'PEJUANG' dalam UMNO. Bila cuba memperjuangkan hak rakyat seperti dalam laporan tipu ini maka terus ada pelbagai pihak yang menekan dan menghentam perilakunya yang dianggap sebagai tidak memenangkan UMNO.

Setiausaha Politik Kepada MB Perlis umpamanya berkata kepada Ketua Pemuda Negeri Perlis yang juga Ketua Pemuda UMNO Bahagian Paang Besar dengan pertanyaan 'manis' "Apa dah jadi dengan Ketua Pemuda Bahagian Padang Besar/Negeri Perlis??? Dia tu parti mana??? Pembangkang ke??? Apa yang boleh saya katakan ialah, telah nyata kebodohan dari seorang yang pernah menjadi guru yang hebat tetapi masih mengamalkan poliik cara lama, politik angguk, politik turut dan politik setia mengkhinzir buta kepada ketua. Soalnya sekarang, bukankah Konsep 1Malaysia telah jelas mendahulukan rakyat selain mengutamakan pencapaian? Kenapa bila ada dalam kalangan UMNO yang cuba menjuarai hak rakyat bawahan yang jelas ditindas kerana tiada sebarang perbincangan yang dibuat sebelum diambil hak mereka yang sudah mereka sebatikan lebih dari 40 tahun itu? Inilah yang dikatakan SETPOL yang gila kuasa dan lupa dunia bila dilantik ke jawatan tersebut atas ihsan seorang sahabat lama yang menjadi bossnya sekarang.

Tak payahlah menggunakan peluang ini untuk menyingkirkan KP UMNO Perlis ini hanya kerana hendak menaikkan calon KP tajaan MB..Sudahlah, negeri Perlis ini pun kecil sahaja, habis sudah semua dikaut dan yang tinggal hanya sekangkang tanah. Itupun masih nak berebut. Bukan nak fikir tentang soal menyatukan ahli tetapi dok jadi pengacau bertopengkan pejabat MB. Tak habis-habis. Mungkin inilah bahana akibat dari 'merampas kuasa' dengan cara yang 'BETUL'...Bodoh tak mahu diajar!!!!!!

Kalau beginilah sikap orang-orang yang 'hebat' bercakap soal kebajikan rakyat dalam setiap ucapannya tetapi tak sama langsung bila berhadapan dengan isu yang menampakkan kelemahan mereka, maka UMNO Perlis akan terus berkecamuk tanpa ada perubahan dan kekalutan yang dijana ini akan terus didramakan dalam pelbagai genre. Sikap yang mematikan sokongan rakyat. Sikap hodoh yang menjelekkan pandangan rakyat kepada imej UMNO/BN di Perlis. Mulai hari ini, saya takkan hormat langsung kepada batang tubuh SETPOL yang kuat bodeknya dan mantap AMPUnya..Akan tiba masa kita berhadapan...Tunggu!!!!

p/s: Ini hanya nasihat tetapi kalau rasa kasar anggaplah ia satu TEGURAN KASAR kepada mereka yang bodoh!!

9 ulasan:

~PakKaramu~ berkata...

Salam ziarah dari Pak Karamu

perfectwater75 berkata...

Terima kasih Pak Karamu...

Tanpa Nama berkata...

salam .tak pandai nak komen politik umno dan tak tau cita pun- unperfectwater53

perfectwater75 berkata...

Salam,

Unperfectstone53,

tunggulah 2 3 hari lagi baru meletup kot???

anyway thx!

vesewe berkata...

Morons read moronic news!
So UMNO is made up of 99% morons without an iota of intelligence - so Utusan is the paper for them.
Without Utusan, they die off……….

fargoman berkata...

According to the Malaysian Employers Federation (MEF) quoted in the story, there are 785000 Malaysians who work overseas, and an estimated two out of every three among them are likely to be professionals.

Now we can quantify brain drain.

1000 experienced engineers equates to RM10 billion investment. 2 out of 3 of 785000 professionals working overseas is ~ RM5400 billion.

What was Najib budget for 2010? RM200 billion?

So, it is equal to 25 times of national budget.

Boleh berkata...

Corruption in high places is so institutionalised that it has become a virtue.

If you can get away with murdering, it means you have the power and connection; if you can get away with cheating, it means you are smart; if you can get away with bullying, it means you are more equal than me; if you can get away for hijacking the established businesses of others, it is called the NEP.

perfectwater75 berkata...

Salam,

terimakasih semua

Tanpa Nama berkata...

aloha perfectwater75.blogspot.com admin found your website via Google but it was hard to find and I see you could have more visitors because there are not so many comments yet. I have found website which offer to dramatically increase traffic to your blog http://mass-backlinks.com they claim they managed to get close to 4000 visitors/day using their services you could also get lot more targeted traffic from search engines as you have now. I used their services and got significantly more visitors to my site. Hope this helps :) They offer most cost effective services to increase website traffic at this website http://mass-backlinks.com