April 18, 2009

Projek Salahguna Kuasa UMNO Sudah Bermula? Ke Arah SATU MALAYSIA Yang Bebas!!! Hahahaha! Retorik?

Salam Bloggers!

kalau benar laporan yang saya ambil dari MALAYSIAKINI tentang LARANGAN ini maka salahkah jika saya katakan ia adalah Projek Salahguna Kuasa UMNO yang terkini.

Kes Pembunuhan yang paling ganjil kerana ia melibatkan seorang yang 'tidak memasuki' Malaysia sama ada melalui jalan darat, udara dan laut. Apa yang menambah aneh tentang kes ini ialah 'pelakon utama' yang menerima arahan daripada 'pengarah filem' 'terpaksa' dilepasbebas selepas bukti yang ada 'masih tidak cukup' untuk mendakwa individu tersebut. Apa motif yang dimiliki oleh 2 orang 'pelakon pembantu' yang dikenakan penalti gantung sampai mati sedangkan hanya bertemu dengan perempuan malang itu selama beberapa jam sahaja?

Entahlah, mungkin inilah yang dikatakan 'kuasa' yang disalahgunakan dan tentunya semua keburukan ini akan muncul satu demi satu di kemudian hari dan ketika itu 'imej bersih' negara sudah berada di takuk terbawah kerana korupsi yang tak sudah-sudah oleh pimpinan UMNO yang menjadi kepala.

Jangan bicara lebih-lebih bab ini kerana Mahkamah sudah terlalu lama membicarakannya. Hidup UMNO!

thx!

p/s: KEBEBASAN SATU MALAYSIA!
Don't mention Razak Baginda, TV stations told
Kuek Ser Kuang Keng | Apr 18, 09 7:34am
Four private television stations have been ordered not to name political analyst Abdul Razak Baginda when reporting the Altantuya Shaarriibuu murder case.

Malaysiakini has learnt that the top management of Media Prima Berhad - the owner of the four TV stations - had issued a directive on the matter.

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tak takut dengan TUHAN k?

PUTRA MERDEKA berkata...

salam perfectwater...
syabas rakyat pahang kerana berjaya berhimpun untuk menyambut wira negeri yang telah di nobatkan menjadi PM, semoga PM terus kuat untuk menyatakan yang hak tanpa di kuasai, dipengaruhi, dibayangi, ditekan, dicatur, ditentukan, ditetapkan segala akal fikiran, naluri dan tindakan dari mereka yang begitu berkepentingan di dalam politik dan pentadbiran negara selama ini...

ada berani ka???

perfectwater75 berkata...

Salam,

Hahahahaaha!

Tak ketahuan NAJIB berucap, sekejap kata congankata, sekejap kata konsep bukan cogankata...mungkin sebab selalu makan ikan patin masak tempoyak kot? pelik tapi benar...

hahahaha!

PUTRA MERDEKA berkata...

tuan....
sejak bila plak najib reti berucap???

perfectwater75 berkata...

Salam,

Najib memang tak reti pun...yg reti berucap ni rosmah rambut tak pandai tutup sj...

hahahaha!