Mei 14, 2009

ANWAR!!!! KENAPA SURUH NAJIB BUBAR DUN PERAK???!!!

Salam Bloggers!

Hari ini agak 'terkejut' juga bila baca laporan ini. Kenapa ANWAR(DSAI) sibuk-sibuk sangat dok suruh NAJIB bubarkan DUN Perak. Siapa DSAI hendak masuk campur???

Para bloggers jangan salah tafsir pula bila saya tanyakan kenapa DSAI dok galak sangat suruh NAJIB bubar DUN Perak ini. Bukan apa, SATU MALAYSIA sudah maklum NAJIB seorang BACUL, PENGECUT, PENAKUT, MANGKUK dan apa-apa lagi gelaran yang sama waktu dengannya.

Kenapa pula saya kata begitu??? Semua pun sudah maklum, kalau kita hendak mendapatkan kembali MARUAH DIRI yang semakin terhakis dan berderai umpama kaca yang disangka permata hanyalah melalui jalan membubarkan DUN Perak. Ini tidak, masih berbelit dan bersembunyi di belakang nama raja. Alasannya, 'ITU KUASA SULTAN" ITU KUASA SULTAN" tetapi dalam masa yang sama memberikan amaran kepada rakyat supaya TIDAK TERLALU TERUJA dalam ukiran senyuman yang tak nampak manis di belakangnya KSN yang makan gaji dan jilat punggung pun senyum sama juga seperti cerita atau filem yang mana gangster mula tertawa atau senyum 'penjahat'nya.

UMNO nyata sudah kehilangan maruah diri yang satu ketika dulu disanjung tinggi oleh ahli-ahlinya tetapi kini ada dalam kalangan ahli yang membantu pembangkang untuk menjatuhkan calon UMNO itu sendiri. Kenapa NAJIB tidak mahu mengambil pengiktibaran terbaik dari apa yang telah terjadi ini? Kenapa NAJIB sanggup terus membiarkan nama UMNO terus busuk dan dalam masa yang sama mengiyakan apa yang diungkapkan dalam DIALOG FILEM PENDEKAR BUJANG LAPOK bila mengeja nama UMNO sebagai SARKIS. Nyata apa yang dikatakan oleh LAKON LAYAR filem ini berpuluh tahun yang lalu dan kini setiap seorang ahli UMNO wajib menelan hakikat bahawa UMNO itu SARKIS yang tiada gelanggang sarkis tetapnya.

Tiada pula mana-mana ketua pemuda UMNO negeri yang katanya ingin menjadi kumpulan pendesak untuk mendesak NAJIB mengadakan pilihanraya negeri di Perak untuk menyelesaikan secara total maslah atau kemelut politik di PERAK ini. Tiada pula mana-mana Ketua UMNO Bahagian yang berani mengeluarkan sebarang kenyataan menyanggah NAJIB agar berlaku 'adil' dan 'saksama' untuk menyelesaikan krisis politik di Perak ini. Tiada juga dalam kalangan ahli parlimen UMNO yang berfikiran rasional untuk meminta NAJIB agar membuabarkan DUN Perak ini. Semuanya hendak menjaga periuk nasi masing-masing supaya tak terjejas sedang "APABILA DATANG SESUATU KEBENARAN MAKA AKAN TERHAPUS SEGALA KEBATILAN".

Kenapa NAJIB mesti melibatkan semua pihak termasuk 'kanak-kanak tadika', 'institusi kehakiman', institusi beraja', 'penjawat awam' dan semua jentera kerajaan seperti polis dan sebagainya dalam kemelut ini sedangkan semua sudah arif bahawa JALAN TERBAIK untuk menyelesaikan kemelut ini ialah dengan MEMBUBARKAN DUN PERAK sesegera yang boleh. UMNO sebuah parti yang kuat, jadi UMNO dan NAJIB khususnya tak perlu gusar kerana itu yang selalu diwar-warikan media propaganda UMNO bahawa UMNO TETAP RELEVAN! UMNO TETAP HEBAT! UMNO TETAP DITERIMA RAKYAT! UMNO TETAP MENJADI PILIHAN UATMA RAKYAT SAMPAI HARI AKHIRAT???!!!

Walau tiada yang akan membaca ulasan saya dan memberi komen, saya tetap dengan pendirian "MENGAPA UMNO MESTI TAKUT BERHADAPAN DENGAN RAKYAT, KALAU MEREKA BENAR DALAM SETIAP APA YANG MEREKA KATAKAN???" Bagi saya, HAK RAKYAT perlu ditunaikan dalam usaha menyelesaikan kemelut ini. Kepada DSAI, tak payahlah DSAI susah-susah nak cabar NAJIB sebab sudah terbukti setakat hari ini masih lagi NAJIB yang BACUL,PENGECUT, PENAKUT dan TAKUT HILANG KUASA". Lebih baik buat yang lain DSAI...Bukan apa nanti ada yang salahkan DSAI atas dosa 'memecahbelahkan' perpaduan orang Melayu demi merakus kuasa sedangkan hakikatnya masing-masing mengetahuinya....

Mohon Mencadangkan...

THX!

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

umno baru semakin lama semakin jauh dari rakyat.segala tindakan akhirnya menyusahkan rakyat sendiri.