Mei 12, 2009

Hairan Sungguh!!!! Kenapa UMNO Takut Kalau Mereka Kuat???

Salam Bloggers!

Langsung tak terkejut bila Mahkamah Rayuan Ekspress begitu pantas memberi laluan kepada Zambry Haram untuk mengemukakan rayuan menangguhkan keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur semalam. Ini kerana siapa yang melantik hakim-hakim tersebut berada di atas kerusi keadilan itu? Tentulah MAHAJIRO....

Saya sedari PRU-12 masih lagi mendengar kata-kata semangat bahawa UMNO masih relevan, UMNO masih kuat, UMNO masih diterima rakyat, UMNO tetap dalam hati SATU MALAYSIA tetapi kenapa perlu takut sangat dengan pembubaran DUN Perak. Hakikatnya peguam Zambry yang berhujah menggunakan kemungkinan ini akan berlaku jika NIZAR HALAL terus berkuasa di Perak. Secara ironinya, ZAMBRY pula yang menjadi MB hari ini. Sungguh kartun Drama KUDETA PERAK ini sama seperti cerita Bawang Putih Bawang Merah yang menjadi igauan penduduk Malaysia satu ketika dulu.

Semalam, akhbar melaporkan ZAMBRY HARAAAAM menerima dan akur dengan keputusan mahkamah yang tidak menyelbelahinya tetapi hari ini dia pula yang menfailkan rayuan untuk menangguhkan keputusan mahkamah itu. Takkah pelik manusia hitam bernama ZANBRY ini? Bila direnung, memang UMNO/BN tak pernah 'standing' dengan apa yang mereka kata. Samalah seperti ulasan seorang pemimpin tertinggi UMNO kini bila ada ADUN BN melompat parti tetapi nada itu nyata berlainan bila ADUN PR menyokong mereka.

Secara kesimpulannya, hanya ada satu parti yang NYATA MEMBOHONGI RAKYAT bila mengatakan parti mereka sudah 63 tahun umurnya. hanya ada satu parti sahaja yang melibatkan kanak-kanak tadika dalam politik, hanya ada satu parti politik sahaja yang melibatkan raja-raja melayu dalam konflik politik semasa, hanya ada satu parti sahaja yang suka menjalankan agenda politik mengikut suka hati sendiri. Hanya ada satu parti yang suka melanggar perlembagaan, baik perlembagaan negeri mahupun perlembagaan negara. hanya ada satu parti sahaja yang masih mengatakan mereka kuat, diterima rakyat dan hebat, hanya ada satu parti sahaja yang cepat berubah penghormatan ahlinya kepada pemimpin terdahulu sebaik sahaja pemimpin baru mengambil alih tampuk presiden, hanya ada satu parti sahaja bila kes politik wang tidak dianggap sebagai rasuah dan pemimpin yang terlibat takkan sekali-kali dihadapkan ke mana-mana mahkamah kerana apa yang dibuat hanya menyalahi etika parti semata-mata. Hanya ada satu parti sahaja yang mengamalkan SISTEM KASTA dalam perjalanannya...

Jadi kalau UMNO benar-benar KUAT, HEBAT dan DITERIMA RAKYAT, selesaikan kemelut Perak dengan segera. Kenapa mahu dibiarkan Sultan Perak yang bersih rekodnya itu malu dengan tindakan UMNO???

thx!

Tiada ulasan: