Mei 14, 2009

Oopps! I did it again! Najib Cipta Slogan Baru Pulak dah...

Salam Bloggers!

Hari ini pelbagai berita disajikan jika kita menjengah Malaysiakini. Ada berita ini, ada juga berita ini dan ini. Walaubagaimanapun, saya paling suka baca berita ini kerana ia ada nilai tersendiri. Apatah lagi orang yang bercakap ialah PM NAJIB yang tak habis-habis mencipta 'slogan' baru untuk manrik perhatian dan sokongan rakyat.

Kalau setakat buang segala formaliti 'mengarut' seperti hamparan permaidani merah, bungga manggar dan tanpa krew media nyata merupakan satu lagi lawak petang Khamis ini.

Kalau setakat turun dua tiga kali dan minum air kelapa di pasar yang kotor belum mencukupi buat seorang PM untuk menggelar dirinya sebagai PM RAKYAT. Lihatlah masyarakat di luar bandar yang masih teraba-raba mencari pekerjaan . bahkan ada juga yangbakal dibuang pekerjaan atas alasan tamat kontrak. Masih banyak lagi dan bukan terlalu awal untuk menyatakan kita tak boleh menilai seseorang pemimpin pada zaman awal pemerintahannya.

Hakikatnya, NAJIB sudah dilahirkan sebagai orang bangsawan dan tak pernah sedikitpun merasa pedih kehidupan seperti mana orang lain. Semuanya yang ditunjukkan kini sekadar EMPATI yang tak kemana pun. Kenapa baru kini baru sedar tidak mahu semua itu? Kenapa tidak dari dulu lagi wahai NAJIB? Adakah selepas menjadi PM baru boleh ubah gaya hidup yang serba kemewahan. Saya tak mahu sentuh bab anak kesayangannya yang gambarnya tersebar merata dunia dalam keadaan tertentu....Itu hakikat kehidupan mewah yang dilalui beliau sekeluarga. Bagaimana boleh dicop sebagai PM RAKYAT jika apa yang dibuat hanya satu dari 100 tindakan yang dijalankan?

Sudahlah NAJIB...Hentikanlah drama retorik PM RAKYAT ini kerana rakyat sedia menderita dengan apa yang disajikan. Kalau setakat PROTON PERDANA yang menjadi kereta rasmi sedangkan kereta peribadi belum tahu beberapa harganya dan mungkin sama dengan gaji seorang buruh kasar yang bekerja selama berpuluh-puluh tahun hendak dikatakan layak menggelar dirinya PM RAKYAT?

Bagi saya, hentikanlah mencipta slogan baru kerana bukan itu yang rakyat nilaikan. Kerja dan prestasi yang lebih dilihat rakyat. Tak perlu mengkhabarkan atau menghebohkan seluruh dunia anda adalah PM RAKYAT, tak perlu...Semuanya bagi saya hanyalah KOSMETIK yang paling digemari untuk terus diampu-bodek's oleh penjilat jubur yang sentiasa menunggu peluang mana yang terbuka untuk menikmati hasilnya. Najib, you know that man!!!!!

setakat sekali dua hidu udara 'wangi' kotaraya takder makner nyer...hahaha!

p/s: FELDA CHUPING PERLIS BUANG PEKERJA RAKYAT TEMPATAN DAN GANTI DENGAN PEKERJA ASING BERMULA AWAL BULAN JUN INI. SETAKAT JAM 7 PETANG INI MASIH BELUM ADA APA-APA REAKSI DARI PM RAKYAT KITA. jadi sesiapa yang mempunyai hubungan rapat dengan NAJIB, tolong-tolong khabarkan yer...SATU MALAYSIA, RAKYAT DIDAHULUKAN, PENCAPAIAN DIUTAMAKAN! SATU MALAYSIA...RAKYAT DIDAHULKAN HILANG PEKERJAANNYA...PENCAPAIAN KEWANGAN YANG KITA UTAMAKAN...HIDUP PM RAKYAT!!!!!

thx!

Tiada ulasan: