Mei 11, 2009

Apa Agaknya SABDA MUFTI PERAK??? Makan Gaji MB Haram?

Salam Bloggers!

Rasanya tak sabar-sabar lagi menantikan keluar satu lagi SABDA MUFTI dari seorang MUFTI yang berjiwa BESAR dan BERKALIBER. Memanglah tak sama dengan mana-mana insan yang berperut BESAR dan BERKAKILEBER untuk megeluarkan SABDA sehebat MUFTI AGUNG PERAK khususnya mengenai hukum MAKAN GAJI bagi seorang MENTERI BESAR yang HARAM.Begitu juga hukum bagi EXCO-EXCO HARAM dan PENASIHAT bertaraf EXCO yang juga HARAM itu.

Tentunya SABDA MUFTI AGUNG PERAK ini akan mengambil kira kaedah-kaedah usul fiqh seperti kaedah MARSOLIHUL MURSALAH untuk menyabitkan hukum si fulan yangterlibat sebagai HALAL TAOYYIBAN....

Mengikut laporan Edisi7 di NTV7 jam 7 petang menyatakan NAJIB dan MB HARAM menyeru kepada seluruh rakyat PERAK agar bertenang dan menerima keputusan MAHKAMAH TINGGI KUALA LUMPUR ini. Rasanya ayat yang paling tepat ialah "Seluruh Ahli UMNO BARU (Adik kepada UMNO Asal) diminta bertenang dan tidak melakukan huru-hara seperti yang dilakukan oleh 'ahli-ahli pembangkang' tempohari".

Mula-mula hairan juga dengan nada pemimpin dan Blogger Pembela Negara dua tiga hari sebelum keputusan ini dibacakan hakim iaitu ramai yang mulamengeluarkan pelbagai TEORI MATEMATIK untuk menunjukkan mereka benar walaupun mereka tahu apa yang dikira dan dirumus mereka itu hanyalah satu yang sudah diagak umum. Apakan daya, demi kelangsungan UMNO mereka tetap mencari helah dan kaedah untuk mengiyakan tindakan 'haram' yang dibuat oleh UMNO Perak ketika menjayakan KUDETA PERAK 2009.

Apapun, diharapkan pihak-pihak yang membuat onar di Perak dapat menginsafi keputusan mahkamah ini dengan cara terbaik kerana UMNO perlu bangun dengan cara yang bermaruah bukannya taktik kotor dan lapok sejijik muntah dan nanah.

Biarlah rakan-rakan bloggers yang pro UMNO marah dengan ulasan saya kali ini tetapi saya amat mengahrapkan agar mereka semua melihat dari sudut positif. Itupun jika mereka mahukan ia positif. Kepada Zambry, tak payahlah dok merayu lagi. memang sudah takdir YAB...oopps! YB Pangkor catat sejarah sebagai MB Perak paling singkat dalam sejarah Perak. terima aje la yer....

thx!

3 ulasan:

Abahnya Faez berkata...

bubarkan dun... biar rakyat perak tentukan dan pilih ape yg mereka mau... itu yg MB nizar akan buat....

YB zambry!!!haram tetap haram...

MB haram..speaker pon haram... gaji?

perfectwater75 berkata...

Salam Abahnya Faez,

Terima kasih atas ziarah tuan ke blog kerdil saya..

Bab gaji tu kena tunggu MUFTI AGUNG PERAK keluarkan SABDAnya..

boleh kot tunggu sat...

hahahahaha!

thx!

Unknown berkata...

Bagi saya sebenarnya sejak dari pertembungan di dalam DUN lagi saya menunggu sabdanya. Tapi apakan daya setakat ini dia bisu.

Kita tengok nanti sehari dua lagi kot-kot ada Fatwanya pula tentang ini.