Mei 11, 2009

NIZAR MB Lagi...Apa Kepentingannya Kepada Umum?

Salam Bloggers!

Maafkan kalau saya agak pantas mengirim artikel baru dan untuk hari ini sudah empat termasuk yang ini. Bukan apa, isu NIZAR HALAL dan ZAMBRY HARAM ini mestilah dilihat dari sudut kepentingannya kepada umum.

Umum sebenarnya mengetahui tujuan NIZAR HALAL yang tegar membawa kes ini ke mahkamah sedangkan dia hanya menunggu 'signal' mahkamah untuk membawa keputusan penghakiman ke Istana Perak agar dapat dilunaskan permohonan mendapatkan perkenan Paduka Seri Sultan Perak untuk membubarkan DUN Perak seberapa segera.

Apakah kepentingannya kepada umum? Apakah NIZAR HALAL hendak menjadi MB lagi? kalau hendak menjadi MB lagi, mengapa pula dibawa usul bubarkan DUN kepada Sultan Perak? Bukankah dia ini orang yang 'gilakan kuasa' (Kalau mengikut blog pro UBN)?

Bagi saya secara peribadi, NIZAR HALAL lebih kepada hendak membuktikan kepada semua bahawa tindakan rakus Najib dalam peristiwa 'KUDETA PERAK 2009' adalah bertentangan dengan perlembagaan negara dan negeri Perak. Hari ini telah membuktikan NAJIB sekali lagi gagal dalam usaha mempertingkatkan imej sebagai PM Malaysia yang baru. Kalau pemimpin teringgi boleh mempermainkan norma mulia dalam perlembagaan demi politik peribadi maka tak hairanlah kalau semua agensi berkaitan boleh dipergunakan untuk memenuhi 'selera dan nafsu' pemimpin seperti ini. Pemimpin ini sanggup melibatkan institusi raja melayu tanpa segan silu. Mereka sanggup menghalalkan apa jua cara demi kelangsungan karier tanpa mengira implikasinya kepada rakyat yang sentiasa dahagakan pembangunan dan kesejahteraan diri.

Lihatlah tindakan 'terpuji' polis 'mengiringi' Speaker Sivakumar keluar dan 'direhatkan' dalam stor yang bertaraf 'lima bintang' sebagai 'menghargai' usaha murni Sivakumar yang 'berlembut' tak mahu berganjak dari kerusi empuk halal miliknya. Tindakan 'mulia' Bentara DUN Perak yang 'malu' untuk menurut arahan Speaker halal dan memilih untuk 'memekakkan' telinga mungkin bersandarkan alasan tidak mendengar kerana pada masa itu mungkin pembesar suara telahpun ditutup atau 'rosak'? Kemudian diwar-warkan speaker gagal mengawal DUN sedangkan hakikatnya pelbagai variasi jin dan jembalang yang ada di dalam DUN Perak pada hari tersebut. Oleh yang demikian, maka tugasnya diambil-alih oleh timbalan speaker OKU yang mungkin pertama di dunia menjadi pemangku speaker DUN di negara Komanwel.

Sebenarnya, UMNO/BN beruntung kalau ia berlaku dalam tahun 80-an tetapi takdir Allah telah menentukan ia berlaku dalam tahun 2009 yang serba canggih hingga dapat dicatatkan setiap kronologi peristiwa yang berlaku di dalam DUN Perak pada 7 Mei 2009. Jadi, semoga apa yang ditakdirkan hari ini dapat menjadi iktibar terbaik kepada pemimpin UMNO/BN agar lebih bermaruah dalam mengambil sebarang keputusan demi rakyat dan demi mengembalikan keyakinan rakyat kepada UMNO/BN. Ingatlah tidak selamnya kita di atas...

p/s: NAJIB sudah mengugut rakyat Perak...jangan terlalu teruja!

thx!

1 ulasan:

Abahnya Faez berkata...

saya begitu tertarik dengan cara anda berfikir.....luas..

x macam parpu kari.. geng UBN yang lain....

ape2 pon... one malaysia..rakyat didahulukan.. islam hadhari ape dah jadi?

haha..najib najib... rosmah sihat?