Februari 03, 2009

BETUI KA NIE??? KOT ESOK NAFI PULAK? UMNO....UMNO!

salam Bloggers!

Menurut kenyatan yang dipetik dari laman web ini (klik sini) saya sedikit terkejut apabila dua orang ADUN PKR yang dikatakan telah mengisytiharkan diri mereka sebagai Wakil Rakyat Bebas telah diajak masuk ke dalam UMNO oleh Anggota badan perhubungan Umno Perak, Datuk Dr Zambery Kadir atas alasan yang diyakini boleh memberi sedikit tonik kepada UMNO Perak.

Persoalan sudah mula bermain di benak....Apakah begitu tinggi moral UMNO bila terhegeh-hegeh juga nak ambil dua orang yang sedang menghadapi tuduhan rasuah di mahkamah? Mungkin ada istilah lain untuk menggantikan istilah LOMPAT KATAK seperti yang hebat digembar-gemburkan pemimpin kanan UMNO bila timbul isu lompat parti satu ketika dulu atau Melayu Masih Mudah Lupa Lagi?

Sudahlah YOP, tak payah ler nak merayu orang yang macam tu nampak sangat mike nie udah terdesak sangat dan tak tahan jadi pembangkang di DUN Perak. Baru setahun la mike, sabor aje la, bila tiba mase pilihanrayer nanti mike pakay rampas ler balik...itupun kalau boleh la....kalau mike ambik juga, teman gerenti sekali-kali mike 'out' for the next election...Itu aje la teman nak kabo kat mike...

Suke ke telan balik ayor liur mike yang udah mike luah dulu....jadilah pemimpin yang bermaruah...lain kali jaga la negeri baik-baik, tak payah le nak serahkan kat orang lain...faham???

p/s: belajar mengurus kekalahan bukan menangisi ketewasan dulu...usah jadi bodoh bangang!!!!

thx!

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bio la telan ablik ayo ludah tu tak pa janji jangan tanah perak ni sikit sikit bagi kat cina dgn 999 tahun, kalau lama lagi apa yang tinggal untuk orang melayu... sbb kuda tu orang lain yang tunggang..
kalau takat nak nyokong.. sesiapa boleh nyokong.. tapai bab tanah perak nih.. mmg tak pernah dibuat org..

NIZAM MAT SAARI berkata...

Saya langsung tak boleh hormat orang / pemimpin yang macam ini:

1. DULU PR AJAK BERAMAI-RAMAI MP BN SUPAYA LOMPAT DALAM PR DAN BENTUK "MALAYSIA BARU", OH ITU BAIK DAN BAGUS BAGI PR.

2. TAPI KALAU ADUN/MP PR LOMPAT PULA KE DALAM PARTI BN, ITU PENGKHIANAT.

Politik yang memualkan! Rakyat tidak dihirau, yang dikira PERIUK NASIK hangpa semua.

Lepas tu ajak rakyat buat demontrasi konon nak bagi sokongan pada Nizar? Apa ni? Di mana moral anda sebagai pemimpin?

Nizam Mat Saari
http://nizammmatsaari.com/blog
http://nizammatsaari.blogspot.com