Mei 22, 2009

Kemelut Politik Perak Terus Berlarutan...

Salam Blogger!

Tahniah kepada MB Zambry yang menang hasil keputusan 3-0 Mahkamah Rayuan Putrajaya petang ini. Walaubagaimanapun, saya menjangkakan kemelut politik di Perak akan terus berlarutan selama mana tiada pembubaran DUN perak dibuat.

Saya tak mahu mempersoalkan keputusan hakim yang berkenaan. Apa yang penting, kalau semua pihak benar-benar ikhlas memajukan Perak buktikanlah selepas ini. Doa saya agar tiada ADUN di Perak yang akan mengikuti jejak Allahyarham ADUN Manek Urai pagi ini kerana jika ia berlaku, entahlah apa pula alasan BN untuk tidak mengadakan pilihanraya.

Hanya kerana hal itu sahaja yang menggagalkan sebarang usaha SPR untuk menafikan pilihanraya berlaku. Diharapkan BN/UMNO tidak bertanding di DUN Manek Urai kerana ia sekadar membazirkan wang dan perbelanjaan lain yang sama waktu dengannya. lagipun kalau BN/UMNO menang pun tak dapat mengubah majoriti kuat PAS Kelantan dalam DUN Kelantan. Konklusinya, jangan bertanding kalau sudah tahu ia tak mampu mengubah apa-apa seperti di Penanti.

thx!

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kalau bn kalah tak pa lah... biasa lah tuu... aku cuma takut kot kot bn menang... kalau lah bn menang sudah pasti pas dan blogger blogger yang wayar putus dan sewaktu dengan nya akan tulis bn bawa pengundi hantu lah, pengundi setan lah, bawa dajal lah, bagi duit lah,curi ic lah dan pelbagai cerita yang menarik.. tapi kalau pas menang, apa pun tak kata. pelaq empat segi cuma pas.. nik aziz didunia disanjung pengikut nya sebagai ular dalam semak.. diakhirat belum tentu lagi.. entah shurga atau neraka jahanam yang dok tunggu beliau.. hanya Allah yang maha mengetahui. tok guru lidah bercabang. amy search tarik lagu pun tok guru boleh terlentok terleleh air mata.mangkok hayun betui.

Tanpa Nama berkata...

aik.. mana peginya pulak si goblogger indahwater ni. kena sampuk kee.. minta ayaq jampi kat yab tok guru nik najis. minta ayaq jampi kat dr asri pun tak paa. dia ulamak besar yang muda belia sampai ulamak dikalangan orang tua pun semua nya tak kena. teknik dan cara rapatkan tangan senaman yoga dengan teknik dan cara rapatkan tangan mengadap sultan pun dah tak tau nak beza.Apa lah punya bahalol si asri ni. dia sorang aje yang betul.. ulamak producer album laa katakan.. cari makan nampak.. kesian m. nasir.

PUTRA MERDEKA berkata...

sala tuan,
lama menghilang? semoga terus berblog

Wal berkata...

Aku tak paham la dengan pemikiran korang ni. Apa yang tak kena dengan Nik Aziz sebenarnya? Lagipun, adakah YB Zambry tu benar-benar seorang MB yang sah? Bolehkah seorang MB dilantik hasil acara 'lompat-melompat'. Bukan nak kata dia tak betol, tapi cara dia naik tu yang tak betol.